گزارش و تحلیل

مدل پیشکسوت و خوش استایل ایرانی +عکس، ویدئو

© Photo / Courtesy of Kamran Nateghiکامران ناطقی
کامران ناطقی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک— کامران ناطقی جزو آن دسته از افرادی است که بالا رفتن سن را دلیلی برای کم تحرکی نمی داند و عاشق ورزش کردن می باشد.

 او در سن 63 سالگی، عملا با بدن ورزیده خود اثبات کرده است که در هر سنی می توان با داشتن شیوه صحیح زندگی به بدن مطلوب دست یافت. او در زمینه مدلینگ نیز فعالیت می کند و اهل حاشیه نیست و معتقد است که ایرانی ها بهترین ژن های دنیا را دارند. این مدل پیشسوت در تهران به دنیا آمده است و اهل منطقه نارمک است. 17 سال است که به ایران بازگشته و قبل از آن در سوئد زندگی می کرد.

گزارشگر اسپوتنیک این بار به سراغ پیشکسوت قدرتمند و موفق ایرانی رفته است تا با او مصاحبه ای انجام دهد و راز جوانی او را جویا شود:

اسپوتنیک: تا به حال چه ورزش هایی انجام داده اید و چگونه بدن خود را اینگونه ورزیده حفظ کرده اید؟

من از کودکی علاقه زیادی به ورزش و ورزش کردن داشته ام و طی سال های گذشته ورزش هایی مثل فوتبال و والیبال انجام داده ام. من دائما در حال ورزش کردن هستم و به همین دلیل بدن ورزیده ای دارم. البته ناگفته نماند که معتقد به ورزش کردن سالم هستم و اعتقادی به دارو ها و مکمل های ورزشی مخصوصا در ایران ندارم.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Kamran Nateghi (@kamran_nateghiii)

اسپوتنیک: افتخارات کامران ناطقی

من در ایران در مسابقه ای شرکت نکردم اما در سال 2016 دو مسابقه داشتم که یکی مسابقه ماسل شو بود که در دبی برگزار شد و من بعنوان پیشکسوت بدانجا رفتم و قرار بود طلا را به من بدهند اما یک آقای 30 ساله را که بالای 10 کیلو اضافه وزن داشتند و پیشکسوت نبودند را به عنوان نفر اول انتخاب کردند و من نفر دوم شدم و عنوان نایب قهرمانی گرفتم. پس از آن در مسابقات جهانی کشور ایرلند شرکت کردم که از 27 کشور جهان در این مسابقه شرکت کرده بودند. بالاترین سن را من داشتم که حدود 60 ساله بودم. در این مسابقه جزو 10 نفر برتر جهان انتخاب شدم و بعنوان پیشکسوت و فردی که بالاترین سن را داشتم مدال طلا گرفتم.

اسپوتنیک: آیا حرفه مدلینگ برای شما شغل حساب می شود؟

حرفه مدلینگ یک شغل است اما من  به حرفه مدلینگ بعنوان شغل در ایران نگاه نمی کنم. در این راستا کم و بیش فعالیت کرده ام اما از بین برندهای متقاضی، آن هایی که باب میلم است را انتخاب می کنم. در سوئد یک یا دوبار این کار را کرده ام اما در حال حاضر بیشتر در ایران هستم.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Kamran Nateghi (@kamran_nateghiii)

اسپوتنیک: میزان تقاضای آقایان برای حرفه مدلینگ در ایران چقدر است و برخورد آشنایان بستگان چگونه است؟

بله تقاضا برای مدل شدن بسیار زیاد است اما عده کمی به صورت حرفه ای در این زمینه کار می کنند. مثلا آقای فرحی در پیکو مدل، جزو افراد بسیار خوب هستند. زمانی که می خواستیم با این برند همکاری کنیم نزدیک به 100 نفر متقاضی وجود داشت اما ایشان روی من انگشت گذاشت و من را انتخاب کرد و تیزرهای جدیدی در راه است.

در ایران مدل شدن کمی با غرور همراه است. کسی که مدل شده است حالت های خاصی به خود میگیرد و خود را خاص می پندارد. بیشتر افرادی که در ایران مدل می شوند در مقابل آشنایان و بستگان نگاه بالا به پایین دارند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Kamran Nateghi (@kamran_nateghiii)

اسپوتنیک: راز جوانی شما چیست؟

عشق من ورزش، موتوسواری و ماشین سواری است. من مدام ورزش می کنم و نه اهل سیگار هستم و نه اهل قلیان. سیگار را حتی به صورت نمایشی یا تفریحی هم مصرف مکرده ام و در خانه من نیز هیچ کس حق ندارد سیگار بکشد. اهل حاشیه نیستم و اهمیت به حرف دیگران نمی دهم و دوست دارم در آرامش باشم. مثلا هر کس ظاهر و موهای من را می بیند ممکن است نظر مثبت یا منفی دهد اما برای من اهمیت ندارم و زندگی خودم را دارم. در باشگاه سعیم بر این است که به همه سلام کنم و در این کار پیشقدم باشم و برایم اهمیت ندارد که شخص جوان 18 ساله است یا فرد 50 ساله. در کل فکر می کنم راز جوانی من سالم زیستن چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی است.

اسپوتنیک: آیا به عنوان مربی بدنسازی به خارج از کشور دعوت شده اید؟

تا به حال این اتفاق نیفتاده است. در کشور سوئد این امکان را دارم اما به انتخاب خودم در ایران مانده ام. البته در ایران هم کار مربی گری انجام نمی دهم و کسانی که زیر نظر من ورزش می کنند معمولا دوستان و آشنایان من هستند و به طور رایگان این کار را انجام می دهم.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Kamran Nateghi (@kamran_nateghiii)

اسپوتنیک: الگو و بت کامران در حرفه بدنسازی در ایران

من آقای هادی چوپان را که در مستر المپیا نفر سوم جهان شدند را قبول دارم اما با دید مربی، کس دیگری را سراغ ندارم.

اسپوتنیک: مشکلات موجود در ورزش بدنسازی

ژن ما ایرانی ها جزو بهترین ژن های دنیاست. این را می توان از میزان موفقیت های جوان هایی که به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند، فهمید. در رابطه با بدنسازی هم بدن ما بسیار مستعد است تا آموزش ببیند و ورزیده شود. بنابراین مربی بدنسازی نباید به جوان ها اجازه دهد تا به سراغ داروها و مکمل ها برود اما در باشگاه دیده می شود که جوان 19 ساله جوش های هورمونی زده است و کبد او چرب است که همه عوارض این دارو هاست. بزرگترین مشکل عدم آگاهی افراد از ورزش است. ما گاهی عجله داریم تا زود به مقصد خود برسیم و 6 ماهه بدن به حالت ایده آل برسد در صورتی که اشتباه است. بسیاری از مربی ها به همین علت به جوانان و افراد متقاضی پیشنهاد می کنند که دارو و مکمل استفاده کنند که این بزرگترین مشکل و خطر است.

در ایران دارو و مکمل های دارویی تقلبی و هورمونی بیداد می کند که من اصلا آنها را قبول ندارم . من به طور صحیح به افراد آموزش می دهم تا چطور فعالیت ورزشی سلامت انجام دهند. با توجه به عواقب بد آن اصلا در این زمینه فعالیت نمی کنم. مکمل های دارویی که در سوئد مصرف می شود سالم است و به صورت هورمونی نیست.

اسپوتنیک: توصیه کامران به نوجوان ها و جوان ها

تمام حرف من این است که جوان ها صبور باشند و قدم به قدم این مسیر را طی کنند. کاری نکنند تا در عرض 6 ماه از خود یک غول درست کنند اما 5 یا 10 سال آینده هزار نوع بیماری بر آن ها چیره شود. آرام آرام رو به جلو حرکت کنند و بعد از دو یا سه سال به بدن مطلوب خود برسند و اگر دوست داشتند در مسابقات استانی و کشوری و بعد جهانی شرکت کنند. بهتر است کم کم رو به جلو حرکت کرد و یک شبه ره صد ساله را نرفت.

اسپوتنیک: صحبت های پایانی کامران

امیدوارم که جوان ها به فکر خود باشند و در مسیر ورزش راه اشتباه نروند تا به سلامتی خود لطمه وارد نکنند. ما برترین ژن ها داریم اما بسیار عجول هستیم و این مسئله کار را خراب می کند. اگر کم کم و قدم به قدم پیش رویم بسیار موفق خواهیم شد.

با تشکر از جناب آقای ناطقی

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала