90 غیر نظامی، قربانی حملات ترکیه به خاک سوریه

© AFP 2023 / Bulent Kilic90 غیر نظامی، قربانی حملات ترکیه به خاک سوریه
90 غیر نظامی، قربانی حملات ترکیه به خاک سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از کشته شدن 90 غیر نظامی در جریان حمله ترکیه به شمال سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، روپرت کولویل، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که بیش از 90 غیرنظامی در شمال شرقی سوریه کشته شده اند.

ترکیه تهدید کرد تروریست‌های داعش را روانه اروپا می‌کند - اسپوتنیک ایران
ترکیه تهدید کرد تروریست‌های داعش را روانه اروپا می‌کند

به گفته وی؛ از زمان آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه (9 اکتبر – 5 نوامبر)، حوادث زیادی به تایید ما رسیده که منجر به کشته شدن حدود 92 غیرنظامی شده است.

روپرت کولویل افزود: از این میان 49 نفر در پی حملات هوایی، زمینی و تک تیراندازها و 31 تن بر اثر انفجار بمب‌های دست ساز و بمب های عمل نکرده در مناطق عملیاتی ترکیه به ویژه در حسکه، رقه و حلب کشته شده اند.

علاوه بر این، اقدامات نیروهای کُرد منجر به کشته شدن 12 غیرنظامی شده است.

شایان ذکر است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی ترکیه "چشمه صلح" در سوریه خبر داد. به گفته وی، هدف از این عملیات مبارزه با شبه نظامیان کرد و تروریست های گروه دولت اسلامی* در مناطق مرزی در شمال شرقی سوریه است. گرچه این عملیات پس از یک هفته با دخالت های جهانی به اتمام رسید.

پس از آن، «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه در تاریخ 22 اکتبر  در شهر سوچی به توافقی دست یافتند و مقرر شد شبه‌نظامیان کرد سوری تا عمق 30 کیلومتری در شمال سوریه عقب‌نشینی کنند و دو کشور گشت‌زنی مشترک در این منطقه داشته باشند.

 

* گروه ممنوعه در فدراسیون روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала