پنتاگون اطمینان داد آمریکا سودی از نفت سوریه نمی‌برد

© AP Photoپنتاگون
پنتاگون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا ادعا می‌کند سود حاصله از فروش نفت سوریه به تشکیلات کُرد سوریه می‌رسد.

به گزارش اسپوتنیک، رِت هوفمان سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت که سود حاصله از فروش نفت سوریه به نیروهای دمکراتیک سوریه و نه آمریکا می‌رسد.

در عین حال، ویلیام برم معاون رئیس کمیته روسای ستادهای نیروهای مسلح آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی کوتاه مدت پنتاگون نتوانست به این پرسش پاسخ بدهد که کدام عرصه های نفتی فعال هستند و کدام معادن غیرفعال‌اند. او گفت که اطلاعات مشخصی در اینباره در اختیار ندارد و بخش اعظم زیرساخت نفتی در سوریه به دلیل جنگ چند ساله آسیب دیده‌اند.

پیشتر ترامپ در یک پیام توئیتری از گفت‌وگوی تلفنی خود با ژنرال مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داد و گفت شاید زمان آن فرارسیده باشد که کردهای سوری حرکت به سمت مناطق نفتی را آغاز کنند.

موضوع گفتگوی وزیر دفاع روسیه و رئیس پنتاگون چه بود؟  - اسپوتنیک ایران
موضوع گفتگوی وزیر دفاع روسیه و رئیس پنتاگون چه بود؟

بخش بزرگی از میدان‌های نفتی سوریه در مناطق کردنشین در شمال و شرق قرار دارند. اغلب این میدان‌ها پس از آغاز جنگ داخلی در سوریه برای مدتی در کنترل گروه‌های تروریستی قرار داشتند و با عقب راندن آنها به دست نیروهای کرد سوری و متحدانشان افتادند.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکا بعد از دیدار با مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده در کاخ سفید به سوالات خبرنگاران در خصوص سوریه پاسخ داده و گفت: مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش در حال تدوین طرحی برای «محافظت» از میادین نفتی در سوریه است.

وی افزود: این طرح ممکن است آنچه ما برای جلوگیری از بازگشت داعش و جلوگیری از تصرف نفت سوریه توسط ایران لازم داریم را در اختیارمان قرار دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала