فشار فیسبوک بر رقبا از طریق داده های شخصی

© AP Photo / Paul Sakumaفشار فیسبوک بر رقبا از طریق داده های شخصی
فشار فیسبوک بر رقبا از طریق داده های شخصی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیسبوک با بکارگیری از اطلاعات شخصی کاربرانش برای اعمال فشار بر رقبا و کمک به دوستانش استفاده می کند.

به گزارش اسپوتنیک، با استناد به اسنادی که در اختیار کانال NBC قرار گرفته است، این کانال تلویزیونی چنین ادعاده کرده است، که ما در مورد تقریباً هفت هزار صفحه از داده های شبکه اجتماعی به بیرون درز کرده صحبت می کنیم، از این میزان؛ چهار هزار پیام داخلی در نامه های پستی و چت، یادداشت ها، سخنرانی ها و صفحه گروه ها، به طور عمده از سال 2011 تا 2015 استفاده شده است. حدود 1200 صفحه با عنوان "کاملاً محرمانه" مشخص شده اند.

اینها با هم نشان می دهند که چگونه رئیس فیسبوک مارک زاکربرگ، به همراه مدیر این کمپانی، روش هایی برای استفاده از داده های کاربر از جمله اطلاعات در مورد دوستان، روابط و عکس ها را به عنوان اهرمی برای شرکت های همکار بکار برده اند.

در بعضی موارد، فیسبوک با دادن دسترسی ترجیحی به انواع خاصی از داده های کاربران، به شرکای خود "پاداش" می دهد.

به عنوان مثال، آمازون از این دسترسی استفاده کرده، زیرا در تبلیغات فیسبوک پول خرج می کرده است. در یک مورد دیگر این شبکه اجتماعی، برنامه پیام رسان MessageMe را از دسترسی داده محروم کردند، زیرا خیلی سریع محبوب شد و توانست با خود فیسبوک رقابت کند.

به گفته این کانال، در تمام طول این مدت، فیسبوک قصد داشت تا این نگرانی ها را برای حفظ از حریم شخصی کاربران به طور عمومی اثبات کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала