سلب پاسپورت طلایی از یک ایرانی

© REUTERS / Stringerسلب پاسپورت طلایی از یک ایرانی
سلب پاسپورت طلایی از یک ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قبرس از 26 سرمایه گذار خارجی به ظن دست داشتن در پولشویی سلب تابعیت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در حال حاضر 26 پاسپورت قبرس از اعتبار ساقط شدند. 9 روسی، 8 کامبوجی، 5 چینی، 2 کنیایی، 1 ایرانی و 1 مالزیایی کسانی بودند که قبرس تابعیتشان را سلب کرد و همینطور 17 نفر از اعضای خانواده ی این افراد نیز سلب تابعیت شدند.

هنگامی که روند تأیید برای متقاضیان بطور قابل ملاحظه ای سخت تر شد دولت قبرس به وزارت امور داخله فرمان داد تا به بازرسی اشخاصی که تا سال 2018 تابعیت این کشور را دریافت کرده اند، ادامه دهد.

نیکوس آناستاسیادس رئیس جمهور قبرس، در 4 نوامبر در مورد 10 تا 15 مورد "اجتناب ناپذیر" از صدور نادرست گذرنامه ها خبر داد. آسوشیتدپرس گزارش داد: ما در مورد افرادی که مظنون به پولشویی هستند یا با "دولت های اقتدارگرا" مرتبط هستند، صحبت می کنیم.

در اوایل ماه اکتبر، لایحه ای در پارلمان قبرس وضع شد که اسامی کسانی که تابعیت خریداری کرده اند را فراهم می کند.

گذرنامه قبرس نزد ثروتمندان روس محبوب است. آخرین داده های Eurostat مبنی بر کسب تابعیت قبرس توسط خارجیان مربوط به سال 2017 است، پس از آن که 5.5 هزار خارجی گذرنامه ی این جزیره را دریافت کردند، که از این تعداد 1.3 هزار نفر روس بودند.

از سال 2019 حجم سرمایه گذاری ها در اقتصاد قبرس برای اخذ گذرنامه از دو میلیون یورو به 2.5 میلیون یورو افزایش یافته است. علاوه بر این، شهروندی به کسانی که قبلاً اقدام به درخواست اقامت از سایر کشورهای اتحادیه اروپا کرده و رد شده بودند، نیز داده نمی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала