مشاور رهبر ایران: به فرانسه اعتماد نداریم

© Sputnikمشاور رهبر ایران: به فرانسه اعتماد نداریم
مشاور رهبر ایران: به فرانسه اعتماد نداریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور رهبر ایران در امور بین‌الملل اظهار داشت که فرانسه نیز مانند آلمان و آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود در قبال ایران عمل نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر ایران در امور بین‌الملل در مصاحبه‌ با شبکه فرانس 24 در خصوص وعده‌های فرانسه مبنی بر راه‌اندازی خط اعتباری پانزده میلیارد دلاری اظهار داشت: مشکل اصلی این است که فرانسه و کشورهای اروپایی عضو توافق به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند. همچنانکه به وعده‌های خود در توافق هسته‌ای هم عمل نکردند. به همین دلیل ما هیچ اطمینانی به دولت فرانسه نداریم که وعده‌هایش عملی شود.

توافق فرانسه و چین بر حل بحران ایران  - اسپوتنیک ایران
توافق فرانسه و چین درباره حل بحران ایران

ولایتی در ادامه تصریح کرد: فرانسه مثل آلمان و آمریکا به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرده و ما به فرانسه هم اعتماد نداریم. هر آنچه از فرانسه و دیگر کشورها شنیدیم، همه وعده بوده که به مرحله عمل در نیامده است. آنها نه تنها به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند بلکه مطالبه بیشتری دارند و در مقابل از ایران می‌خواهند که از نفوذ منطقه‌ایش بکاهند. خواسته‌هایی که غیرمنطقی است.

مشاور رهبر ایران در امور بین‌الملل در ادامه افزود: به نظر می‌رسد هدف این تحرکات سیاسی و نمایشی فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی، کسب پیروزی سیاسی است. می‌خواهند به مردم دنیا بگویند که آنها برای تحقق صلح تلاش می‌کنند اما حقیقت این نیست. تجربه ما با آمریکا و کشورهای اروپایی عضو توافق، این است که آنها به تعهدات و وعده‌هایشان عمل نمی‌کنند. آمریکا تحریم‌ها را علیه ما بازگرداند و کشورهای اروپایی هم به آن تن دادند. تا زمانیکه فرانسه اقدامی عملی نکند، ما او را نامتعهد می‌دانیم. فرانسه دنبال بازی سیاسی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала