آغاز انتقال 2 هزار کیلوگرم گاز UF6 به تاسیسات فردو

© Photo / Wikipedia / Nanking2012 آغاز انتقال 2 هزار کیلو گاز UF6 به سالن خوراک دهی فردو
آغاز انتقال 2 هزار کیلو گاز UF6 به سالن خوراک دهی فردو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظارت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از مخزنی حدود 2 هزار کیلوگرم گاز هگزافلوراید اورانیوم از نطنز به فردو انتقال داده شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، ساعتی پیش مخزن ۲۸۰۰ کیلویی حاوی حدود 2 هزار کیلوگرم گاز هگزافلوراید اورانیوم UF6 تحت نظارت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از انتقال از نطنز به فردو، در سالن خوراک دهی مجتمع شهید علیمحمدی فردو قرار گرفت. 

ادامه بازسازی راکتور اراک با همکاری چین و بریتانیا - اسپوتنیک ایران
صالحی : ایران آماده اجرای گام سوم و غنی سازی سانتریفوژ های فردو است

بر اساس دستور جدید حسن روحانی، مخزن (سیلندر) ۲۸۰۰ کیلویی که حاوی حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم گاز هگزا فلوراید اورانیوم (UF6) است، تحت نظارت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از انتقال از نطنز به سالن خوراک دهی مجتمع فردو قرار گرفت.

حسن روحاني در پایان سخنان خود افزود: طبق برجام بیش از هزار سانتریفیوژ  (۱۰۴۴) در فردو داریم. در برجام قرار بود این سانتریفیوژها بچرخند، اما گاز به آنها تزریق نکنیم که بنده امروز در دستوری به سازمان انرژی اتمی می‌گویم که از فردا گازدهی را در فردو آغاز کنیم و این گام ممکن است سر و صدا کند؛ حساسیت آنها را نسبت به فردو و سانتریفیوژها می‌دانیم.

رئیس جمهوری ایران در ادامه افزود هر زمان دیگران به تعهدات کاملشان برگشتند ما هم به تعهداتمان بازمی گردیم؛ این فعالیت جدید با نظارت آژانس خواهد بود و آژانس همچنان نظارت خواهد کرد.

از سوی دیگر، امروز سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در آخرین اظهار نظر خود گفت: ایالات متحده تصمیم ایران مبنی بر از سرگیری غنی سازی اورانیوم در تأسیسات زیرزمینی فردو را محکوم می کند و تهران را با "حداکثر فشار" تهدید می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала