نقش مشاوره‌ای اسرائیل در تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا

© Sputnik / Vitaly Podvitski نقش مشاوره‌ای اسرائیل در تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا
نقش مشاوره‌ای اسرائیل در تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لابی اسرائیلی در واشنگتن تاثیر و نفوذ قابل توجهی بر مسئله به خصوص و ویژه‌ای چون تحریم‌های آمریکا علیه ایران ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر دارایی آمریکا در سفر۲۸ اکتبر خود به اسرائیل اعلام کرد که ایالات متحده کمپین فشار حداکثری بر ایران را ادامه می دهد و خاطر نشان کرد که اسرائیل «ایده های مشخصی» را برای افزایش اعمال فشار بر ایران با آنها در میان گذاشته است.

سایمون تسیپیس، تحلیل گر سیاسی اسرائیلی، کارشناس امنیت خاورمیانه در پژوهشکده تحقیقات امنیت ملی در تل آویو در خصوص نفوذ و تاثیر اسرائیل بر تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهار داشت: من فکر می کنم که لابی اسرائیلی در واشنگتن تاثیر و نفوذ قابل توجهی بر مسئله به خصوص و ویژه‌ای چون تحریم‌های علیه ایران ندارد. این لابی با توجه به دیدگاه‌هایش نسبت به تحریم های علیه ایران تقسیم بندی شده است.

این تحلیلگر اسرائیلی در ادامه درباره نحوه تاثیر گذاری کشورش بر تصمیم گیری آمریکا در خصوص ادامه فشارها و تحریم ها علیه ایران گفت: اسرائیل به خاطر نزدیکی به ایران، دینامیک منطقه را می شناسد و به همین دلیل می تواند تشخیص دهد که چه تحریم هایی از نقطه نظر منطقه ای و ژئوپلیتیکی می تواند بر جمهوری اسلامی تاثیر بگذارد. اینکه بر کدام بخش های دردناک می توان فشار آورد تا تحریم ها موثرتر گردند. مسئله دوم این است که سرویس اطلاعاتی اسرائیل، اسناد و مدارک جدی و مهمی در دست دارند که ممکن است سازمان اطلاعات آمریکا نداشته باشد. پس به نظر می رسد که اسرائیل اطلاعات خوب و مهمی دارد که می تواند نقاط حساس و ضعیف ایران را تشخیص دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала