واکنش آلمان به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران

© AFP 2023 / Odd Andersenواکنش آلمان به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران
واکنش آلمان به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه آلمان، تصمیم ایران را در استفاده از سانتریفیوژها در سایت فردو را غیر قابل قبول دانست و از ایران خواست تا به توافق هسته ای بازگردد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه آلمان، هایکو ماس، درواکنش به اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران، آن را غیر قابل قبول دانست و از ایران خواست تابه توافق نامه هسته ای برگردد. وی که در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین صحبت می کرد، گفت: " این قابل قبول نیست که ایران امروز شروع به پمپاژ گاز به سانتریفیوژهای مرکز فوردو می کند. این گامی است که با تعهدات ایران در قالب برجام سازگار نیست. بنابراین ایران بر توافق نامه هسته ای خط بطلان می کشد."

واکنش سیاستمداران جهان به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش سیاستمداران جهان به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران

پیش از این، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفته بود كه در تاریخ 6 نوامبر، تهران برای چهارمین بار تعهدات خود را در قالب توافق هسته ای کاهش خواهد داد و به طور دقیق تر در گام چهارم، تزریق گاز به سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم در تأسیسات فردو آغاز خواهد خواهد شد.

وزیر خارجه آلمان همچنین افزود: " برلین از تهران می خواهد كه تمام اقدامات انجام شده از ماه ژوئیه برگشت پذیر باشند تا به این طریق به تعهدات خود در قالب توافق هسته ای بازگردد." ماس خاطرنشان كرد: " آلمان با همه شرکای برجام در تماس است، برلین همچنان به در تلاش برای حفظ توافق است، ما تعهدات خود را کاملاً انجام داده ایم، اکنون به گفته وی، ایران باید به جای کمک به افزایش تنش، به مذاکره و سازش روی بیاورد. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала