موضوع قائم مقام اجرایی رهبری ایران چیست؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoخامنه ای
خامنه ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو هیات رئیس مجلس ایران در خصوص موضوع قائم مقام اجرایی برای رهبری توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران پارلمانی، در توضیح صحبت‌های امیرحسین قاضی‌زاده در خصوص انتخاب قائم‌مقام اجرایی رهبری بیان داشت: این موضوع به صورت رسمی در دستور جلسات هیأت رئیسه مجلس نبود.

وی خاطر نشان کرد: معمولا در ابتدای جلسات هیأت رئیسه، تبادل اخبار انجام می‌شود و اعضا اخبار روز کشور را مطرح می‌کنند. 

عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه افزود: موضوع قائم مقام اجرایی برای رهبری هم توسط مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس در همین جلسه هیأت رئیسه مطرح شد.

امیرآبادی جزئیات نشست هیأت رئیسه مجلس و طرح موضوع قائم مقام اجرایی از سوی پزشکیان در این جلسه را توضیح داد و گفت: در یکی از جلسات هیأت رئیسه،‌ پزشکیان عنوان کرد که همانطور که در دوران جنگ دفاع مقدس امام راحل(ره) جانشین فرمانده کل قوا داشت و همه امور کشور را به وی سپرده بود، اکنون نیز در جنگ اقتصادی کنونی، رهبر معظم انقلاب باید یک قائم مقام اجرایی انتخاب کنند و بسیاری از اختیارات را به وی بسپارند تا ایشان بتواند کشور را از این جنگ اقتصادی عبور دهد.

این مقام تاکید نمود که صحبت‌های امیرحسین قاضی‌زاده عضو هیأت رئیسه مجلس در برنامه دستخط، ناظر به همین صحبت‌های پزشکیان در جلسه هیأت رئیسه مجلس بوده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала