طرفداری نیمی از آمریکائیان از استیضاح ترامپ

© AFP 2023 / Rhona Wiseطرفداری نیمی از آمریکائیان از استیضاح ترامپ
طرفداری نیمی از آمریکائیان از استیضاح ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیش از نیمی از ساکنان آمریکا از روند استیضاح دونالد ترامپ حمایت می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، نظرسنجی که به درخواست WSJ  و NBCانجام شد نشان داد که 55 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی با ابتکار حزب دمکرات آمریکا در خصوص استیضاح ترامپ موافق هستند. 24 درصد آنها معتقدند که دلایل کافی برای آغاز این روند وجود دارد.

تقریبا یک سوم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی با استیضاح ترامپ ابراز مخالفت کردند و معتقدند که دونالد ترامپ باید تا پایان دوره ریاست جمهوری به انجام وظایف خود ادامه بدهد. 43 درصد از ساکنان آمریکا از فعالیت ترامپ پشتیبانی کردند.

چندی پیش قطعنامه آغاز تشریفات رسمی استیضاح ترامپ با 232 رأی موافق مقابل 196 رأی مخالف در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به تصویب رسید.

آغاز روند تحقیقات مجلس نمایندگان در مورد این‌که آیا رئیس‌جمهوری باید استیضاح شود یا نه، به مکالمه تلفنی ترامپ با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین باز می‌گردد. در جریان آن مکالمه دونالد ترامپ از همتای اوکراینی خواسته «لطفی بکند» و در مورد جوبایدن، از نامزدهای اصلی حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020، و پسرش، که عضو هیئت مدیره یک شرکت نفت و گاز در اوکراین بود، تحقیق کند. در آن زمان دونالد ترامپ اعطای یک کمک نظامی 400 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف کرده بود.

دونالد ترامپ تحقیقات کنگره درباره تخلفات خود را قلابی توصیف کرده و بارها تاکید کرده هیچ عمل نادرست و خلافی از او سرنزده‌است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала