ایران آماده ساخت زیردریایی هسته ای

CC0 / Official U.S. Navy Page/MC1 James Kimber / ایران آماده ساخت زیردریایی هسته ای
ایران آماده ساخت زیردریایی هسته ای  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فوربس در گزارشی اعلام کرد که ایران از آمادگی این کشور برای ساخت زیردریایی هسته ای پیشرفته خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل تابناک، ایران در ژانویه سال 2018، به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داد که قصد دارد در آینده زیردریایی با انرژی هسته‌ای را بسازد.

ناوگان ایرانی قدرت خود را به رخ کشید - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ناوگان ایرانی قدرت خود را به رخ کشید

ایران یک صنعت ساخت و ساز زیردریایی بومی دارد و یک سری زیردریایی‌های بسیار بزرگ و پیشرفته را راه‌اندازی کرده است. اما فعلا سطح فناوری نمایش داده شده از بسیاری کشورهای دیگر بسیار عقب است و به زودی نمی‌توان زیر  دریایی هسته‌ای  را برای ایران پیش‌بینی کرد. اما گام‌های ابتدایی برای ساخت زیردریایی‌های هسته‌ای توسط ایران برداشته شده است و می‌تواند این نوع زیردریایی به تجهیزات زیردریایی ایران اضافه شود. 

طی سالهای اخیر، جمهوری اسلامی ایران تلاش ها و دستاوردهای مهم و قابل تقدیری در حوزه طراحی و تولید زیردریایی های دیزل الکتریک داشته و بیش از 10 فروند زیردریایی سبک غدیر هم اکنون مشغول مرزبانی و گشت زنی در آبهای جنوب ایران هستند اما در ادامه این روند، اتفاقی بزرگ در ماه آینده رخ می دهد و پس از تلاش ها و زحمات فراوان، زیردریایی فاتح عملیاتی خواهد شد. به گفته دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، زمان الحاق زیر دریایی فاتح به ناوگان این نیرو، نهم بهمن‌ماه امسال خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала