کدام مواد غذایی روند پیری را کند می کنند؟

© Sputnik / Konstantin Chalabov /  مراجعه به بانک تصاویر کدام مواد غذایی روند پیری را کند می کنند؟
کدام مواد غذایی روند پیری را کند می کنند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان از 10 ماده غذایی نام بردند که به حفظ ظاهر جوانی کمک نموده و باعث انعطاف پذیری پوست می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مقاله منتشر شده در فروم پزشکی Medikforum، کارشناسان به محصولات غذایی اشاره کردند که موجب حفظ ظاهر جوانی شده و باعث کند شدن روند پیری می شوند.

به نظر این کارشناسان، به عنوان مثال، گوجه فرنگی می تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد. لیکوپن  و آنتی اکسیدانی موجود در گوجه فرنگی و همچنین ویتامین های A و C باعث با طراوت شدن پوست صورت می شود. با استفاده روزانه از گوجه فرنگی، محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش 33 درصد افزایش می یابد و روند پیری کند می شود.

محصولاتی که موجب پیری سریعتر پوست می شوند - اسپوتنیک ایران
محصولاتی که موجب پیری سریعتر پوست می شوند

چای سبز محصول دیگری است که نه نتها برای حفظ شادابی پوست موثر است، که بر عملکرد رگهای خونی نیز تاثیر مثبتی می گذارد. در فهرست ارائه شده از سوی کارشناسان، ملم بروکلین به عنوان بهترین محصول برای از بین بردن فرآیندهای التهابی شناخته شده است. لازم است به خواص آجیل ها توجه ویژه ای داشت، آجیل ها با دارا بودن آنتی اکسیدان ها، کلسیم، پتاسیم و ویتامین های A، E ، B6 ، B12 تعادل آب در بدن را حفظ می کنند.

در ضمن کارشناسان توصیه می کنند برای سرعت بخشیدن به فرآیندهای ترمیم پوست و کند کردن بروز چین و چروک، آووکادو و ماهی قزل آلا مصرف شود. روغن زیتون، سالاد کاهو، دانه های جنگلی و شکلات تیره را نیز برای انعطاف پذیری پوست مفید می نامند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала