چرا نیمی از جنگنده‌های سوخوی-57 به هوا برخاستند؟

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر چرا نیمی از جنگنده‌های سوخوی-57 به هوا برخاستند؟
چرا نیمی از جنگنده‌های سوخوی-57 به هوا برخاستند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگنده های «سوخوی-57» روسیه جنگنده‌های فوق‌العاده خوبی هستند که روسیه می‌خواهد آن‌ها را تبلیغ کند.

به گزارش اسپوتنیک، در ماه مه سال جاری، هواپیمای ریاست جمهوری روسیه IL-96-300PU، با دست‌کم 6 جنگنده «سوخوی-57» همراهی شد.

فیلم این همراهی نشان داد که جنگنده های «سوخوی-57» روسیه در واقع یک رژه هوایی را نمایش دادند  تا همراهی هواپیمای ریاست جمهوری روسیه. نشنال اینترست نوشت: یکی از دلایل چنین نمایش هوایی، آن است که هرگونه گمانی زنی در خصوص اینکه رژه هوایی در روز پیروزی لغو شده است حذف شد.

رهگیری هواپیمای آمریکایی توسط جنگنده روسی - اسپوتنیک ایران
رهگیری هواپیماهای آمریکایی و سوئدی توسط سوخوی

در اینجا معنی سیاسی دیگری نیز نهفته است و آن اینکه سفر ولادیمیر پوتین به مرکز چکالوف قبل از سفر وی به سوچی برای دیدار با مایک پمپئو انجام شد. اما نمی توان اینگونه «عقل‌ورزی» را در اینجا کاملا درست دانست، زیرا این سوال مطرح می شود که اگر پوتین می خواست به اینصورت دست به نمایش قدرت بزند، چرا این « نمایش» قبل از دیدار با  ترامپ و بولتون انجام نشد؟

از اینرو می توان گفت که همراهی هواپیمای ریاست جمهوری با 6 جنگنده « سوخوی -57» یک کمپین تجاری برای «سوخوی -57» است. جای تعجب نیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی سال های گذشته به تبلیغ جنگنده های «سوخوی -57» پرداخته است. چند ماه پیش رئیس جمهور روسیه آن را « بهترین جنگنده جهان» نامید.

در اینجا هرچه معاملات در خصوص این جنگنده با کشورهای ترکیه، هند و چین آشکارتر می شود، ولادیمیر پوتین نقش حامی در تبلیغ «سوخوی-57» را در مقابل خریداران بالقوه بازی می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала