هم‌پیمانی کشورهای منطقه با اسرائیل برای مقابله با اسلام افراطی

© AFP 2023 / Ronen Zvulunگاف نخست وزیر اسرائیل درباره قربانیان کرونا در ایران
گاف نخست وزیر اسرائیل درباره قربانیان کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتانیاهو: کشورهای زیادی در خاورمیانه خواهان همپیمانی با اسرائیل هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «القدس العربی»، نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام نمود که کشورهای زیادی در خاورمیانه به این رژیم به عنوان هم‌پیمان ضروری برای مقابله با اسلام افراطی نگاه می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت:« دلیل فقدان خشونت و تظاهرات غیرقابل کنترل پس از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان از سوی آمریکا، تغییر دیدگاه طرف‌های مختلف در خاورمیانه درباره اسرائیل است.

اسرائیل - اسپوتنیک ایران
مشاور نتانیاهو: روسیه به درخواست اسرائیل به ایران اسلحه نمی فروشد

دیگر با اسرائیل به عنوان دشمن برخورد نمی‌شود، بلکه با آن مانند یک هم‌پیمان ضروری در زمینه مبارزه با «اسلام افراطی» رفتار می‌شود. کشورهای عربی اذعان دارند که این افراط گرایی به همان اندازه که برای اسرائیل خطرناک است آنها را نیز تهدید می‌کند، بدین ترتیب ما منافع مشترکی داریم. علاوه بر این منفعت مشترک که ما را علیه دشمن مشترک متحد می‌کند، روابط میان ما در زمینه‌های مختلف در حال عادی شدن است. این روابط تنها برای دور کردن شر نبوده و شامل حفاظت از خیر از طریق روابط اقتصادی، فناوری و موارد دیگر می‌شود. یک تغییر واضح وجود دارد و این مهم است، چراکه در پایان به صلح خواهیم رسید.

اسرائیل تنها جا در خاورمیانه است که مسیحیان از انجام آیین مذهبی خود لذت می‌برند! در اینجا آزادی عبادت مطلق برای همه وجود دارد، به ویژه برای مسیحیانی که به طور مداوم در خاورمیانه مورد حمله قرار می‌گیرند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала