آیا نجفی مستقیماً به همسرش شلیک کرده است؟

© Photo / IRNAمحمد علی نجفی شهردار اسبق تهران
محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان اسلحه شناسی، در خصوص مستقیم یا غیر مستقیم بودن شلیک نجفی به میترا استاد نظرشان را اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایران، بیش از 10 روز از اعلام نظر کارشناسان اسلحه شناسی و پزشکی قانونی در پرونده قتل میترا استاد - همسر دوم محمد علی نجفی- به قاضی شعبه نهم دادگاه کیفری تهران می گذرد و صبح دیروز این نظرات به وکلای نجفی ارائه گردید.

 نخستین جلسه رسیدگی به اتهام نجفی در شعبه نهم دادگاه کیفری تهران به ریاست دکتر محمدرضا محمدی کشکولی سه ماه و 20 روز قبل برگزار شد. این پرونده در سه جلسه بررسی و سرانجام حکم قصاص صادر شد اما چند روز بعد خانواده مقتول با اعلام گذشت از قصاص، رضایت خود را به دادگاه اعلام کردند و نجفی از مجازات مرگ رهایی یافت اما چندی بعد حمیدرضا گودرزی وکیل نجفی با ارائه دلایلی به دادگاه مدعی شد قتل عمدی نبوده است و نقایصی را در پرونده به دادگاه ارائه داد.

 دیوان عالی کشور حکم قتل عمدی را نقض کرد و  پرونده به شعبه نهم دادگاه کیفری خواهان بررسی دوباره پرونده ارسال شد. قاضی کشکولی نیز با تعیین 6 کارشناس اسلحه شناسی و پزشکی قانونی روز 15 مهر ضمن بازسازی دوباره صحنه قتل به کارشناسان 2 هفته مهلت داد تا نظر خود را در مورد نحوه شلیک گلوله‌ها و علت مرگ مقتول اعلام نمایند. 
 این گزارش‌ها آماده و به دادگاه ارائه گردید و صبح دیروز این نظریه کارشناسان به وکلای نجفی ابلاغ شد. طبق گزارش کارشناسان بر خلاف نظر اولیه کارشناسی که گفته بودند گلوله مستقیم به سوی مقتول شلیک شد این بار اظهار داشتند که شلیک‌ها مستقیم نبوده و گلوله بعد از اصابت به دست میترا و تغییر شکل مرمی آن وارد بدن او و باعث مرگش شده است. این در حالی است که در مورد عمد یا غیر عمد بودن قتل میترا استاد قاضی پرونده باید نظر خود را اعلام نماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала