حوثی‌ها خواستار خروج نیروهای سودانی از یمن شدند

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisحوثی‌ها خواستار خروج نیروهای سودانی از یمن شدند
حوثی‌ها خواستار خروج نیروهای سودانی از یمن شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حوثی‌ها خواستار خروج نیروهای سودانی که به عنوان بخشی از ائتلاف عربی ‌ در یمن حضور دارند، شدند.

به گزارش اسپوتنیک، یحیی سریع، سخنگوی نظامی حوثی‌های یمن در یک فراخوان تلویزیونی گفت: جنبش شورشی "انصار الله" (حوثی‌ها) در یمن از مردم سودان خواستار خروج نیروهای جنگی این کشور که در قالب ائتلاف عربی در یمن حضور دارند، شد.

سرنگونی هواپیمای جاسوسی عربستان در یمن - اسپوتنیک ایران
سرنگونی هواپیمای جاسوسی عربستان در یمن

سریع اظهار داشت: "شما به تعداد سربازان خود که در راستای تکمیل وظایف ائتلاف دشمن جان خود را از دست داده اند، توجه نمی کنید. زندانی، کشته و زخمی نیز وجود دارد. به نظر می رسد که تغییر در سودان با ادامه یافتن حضور این کشور در اقدامات ائتلاف، ناقص می‌ماند."

به گفته سخنگوی حوثی‌ها از آغاز این تجاوز تاکنون 4253 پرسنل نظامی سودانی کشته شده اند و در مجموع تعداد کشته و زخمی‌شدگان بیش از 8 هزار نفر است. سریع همچنین خاطرنشان کرد: "از همان ابتدا" ارتش سودان به خط مقدم فرستاده شد.

مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و مبارزان حوثی از جنبش شیعه «انصار الله»از سال 2014 ادامه دارد. از مارس 2015، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن به رهبری عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی حمایت می کند. در دسامبر 2018، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سوئد پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد. به نظر می رسد، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала