پیام فارسی سفیر انگلیس در ایران درباره برجام + ویدئو

© REUTERS / Toby Melvilleپیام ویدئویی سفیر انگلیس در تهران درباره گام‌های کاهش تعهدات برجامی ایران
پیام ویدئویی سفیر انگلیس در تهران درباره گام‌های کاهش تعهدات برجامی ایران   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر انگلیس در تهران این موضوع که ایران از تفاهم‌نامه برجام نفعی نبرده است را برداشتی اشتباه دانست.

به گزارش اسپوتنیک، راب مک ایر، سفیر انگلیس در ایران با انتشار ویدئویی از خود به زبان فارسی در صفحه رسمی سفارت این کشور در تهران، خروج آمریکا از برجام را "ضربه بزرگی" به این توافق‌نامه دانسته و پیداکردن راه حل دیپلماتیک برای حفظ آنرا "بسیار ضروری" دانست.

این دیپلمات بریتانیایی اظهار داشت: به عنوان سفیر بریتانیا زمان زیادی را صرف می‌کنم تا تعهدات کشورم را نسبت به برجام توضیح دهم. این تعهد ما حقیقی است. ما به همراه فرانسه، چین و روسیه تلاش‌های بسیاری می‌کنیم تا ایران از مزایای برجام برخوردار باشد.

برجام دیگری در راه است؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
برجام دیگری در راه است؟

مک ایر در ادامه افزود: در هفته‌های آینده تصمیم‌های مهمی درباره آینده برجام پیش روی ایران خواهد بود. ما می‌خواهیم این تفاهم‌نامه باقی بماند بنابراین امروز در نظر دارم اشتباه بودن دو برداشت راجع به برجام را توضیح دهم؛ اینکه اروپا تعهدات خود را نسبت به برجام انجام نمی‌دهد و اینکه ایران از تفاهم‌نامه هیچ نفعی نبرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در چارچوب برجام طرف اروپایی چهار تعهد را قبول کرد. اول، برداشتن تحریم‌‌های اتحادیه اروپا، دوم، تحریم‌های چندجانبه بین‌المللی علیه سازمان‌ها و افراد ایرانی و نیز تحریم‌هایی که علیه قسمت‌های عمده و بزرگ اقتصاد ایران بود، سوم، کمک به ایران برای پیشبرد یک برنامه هسته‌ای غیرنظامی که در حال انجام آن هستیم و در نهایت، ارتقای سطح تجارت بین ایران و اروپا که برای انجام آن نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم و در همین راستا ماه گذشته از بیش از ۱۰۰ شرکت برای تجارت با ایران حمایت کردیم.

سفیر انگلیس در ایران گفت: خروج آمریکا از برجام ضربه بزرگی به این تفاهم‌نامه وارد کرده است؛ نمی‌توان تاثیر تحریم ها را بر طرف کرد اما ما با حسن نیت در حال همکاری با ایران هستیم تا راه‌هایی را پیدا کنیم که بتوان وضعیت را بهتر کرد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: پیداکردن راه حل دیپلماتیک بسیار ضروری و ممکن است اما بسیار نامطلوب خواهد بود اگر ایران قدم‌هایی را بردارد که باعث فروپاشی برجام شود؛ تفاهم‌نامه‌ای که برای ایران، این کشور بی‌نظیر مزایای مهمی به همراه خواهد داشت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала