پلمب موسسات برگزار‌کننده‌ی عقد آریایی +عکس

© Depositphotos.com / dreamfoto2010موسسه همسرجون که قلب های تنها را به هم می رساند
موسسه همسرجون که قلب های تنها را به هم می رساند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق از پلمب موسساتی که به صورت غیرقانونی مراسم عقد آریایی برگزار می‌کردند، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، در سال‌های اخیر جوانان ایرانی به انجام مراسم «عقد آریایی» روی آورده‌اند، اما از آنجایی که انجام چنین مراسمی در جمهوری اسلامی ایران غیرقانونی خوانده شده است، رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق از پملب موسساتی خبر داده که اقدام به انجام چنین مراسمی کرده‌اند.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

علی مظفری رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق، در رابطه با رواج عقد آریایی در دفاتر ثبت ازدواج اظهار کرد: «با توجه به غیرقانونی بودن برگزاری مراسم عقد آریایی در دفترخانه‌های رسمی ازدواج، اخیرا شاهد تأسیس موسساتی در کنار دفترخانه‌های ازدواج بودیم که آن‌ها مراسم عقد آریایی را برگزار می‌کردند و بر این اساس شکایتی علیه این موسسات به دادسرای سعادت آباد ارسال شد و در حال حاضر پرونده ۲۱ نفر از افراد شاغل در این موسسات به اتهام جعل عنوان در دادسرای سعادت آباد در حال رسیدگی است.»

View this post on Instagram

A post shared by Wedding Time Shahre Kord (@wedding_time_shk) on

کاربران پلمپ کردن این موسسات را چندان موفقیت‌آمیز نمی‌بینند و معتقدند علاقمندان به عقد آریایی این عقد را در منزل و یا تالارها برگزار خواهند کرد. این کاربران معتقدند ازدواج از موارد خصوصی افراد است و هیچ شخصی نمی‌تواند در نوع برگزاری آن دخالت کند. گروهی از کاربران نیز که به شدت مخالف خطبه عقد می‌باشند، عنوان می‌کنند متن عقد اسلامی دقیقا به شکل معامله مالی است و در ازای اینکه شخصی به همسری فرد درمی‌آید به او مهریه‌ای مشخص پرداخت می‌شود. این گروه از کاربران با بیان اینکه اگر روزی بخواهند ازدواج کنند هرگز به چیزی که اعتقاد ندارند تن نخواهند داد و عقد آریایی را انتخاب خواهند کرد، عقیده دارند بهتر است عقد با زبان قابل فهم خوانده شود نه به زبان عربی که هیچ یک از زوجین ترجمه آن را نمی‌دانند.

View this post on Instagram

A post shared by باشگاه خبرنگاران جوان | YJC (@yjc.news) on

اما جمعی دیگر از کاربران این خبر را خوشایند خوانده و اظهار تاسف می‌کنند از اینکه پیش‌تر جلوی این سبک از عقد را که تنها زمینه سودجویی برخی بوده، گرفته نشد. این کاربران با اعتقاد به اینکه طبق سنت و کلام خدا باید رفتار کرد، عقد آریایی را نقد می‌کنند. البته گروهی از آنها این پیشنهاد را می‌دهند که پس از خطبه عقد می‌توان مراسم عقد آریایی را نیز برگزار کرد و نباید مانع آن شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала