امضای قرارداد همکاری در رشته برق بین ایران و سوریه

© Fotolia / peerawat444شبکه برق
شبکه برق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه برق ایران و سوریه از طریق عراق به هم متصل می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوم نوامبر، یادداشت تفاهم همکاری بین  وزارت نیرو ایران و وزارت برق سوریه به امضا رسید.

وزیر نیروی ایران  اعلام نمود که دو کشور قصد دارند با استفاده از زیرساخت‌های موجود، امکان وصل کردن دو شبکه برق ایران و سوریه را از طریق عراق فراهم کنند.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری بین وزارت نیروی ایران و وزارت برق سوریه اظهار داشت:«توسعه منطقه مستلزم همکاری بین کشورهای آن است البته منظور من از همکاری چیزی بیش از فروش محصولات بوده که ممکن است بین بسیاری از کشورها اتفاق بیفتد.

نقش برق به عنوان یک زیرساخت حیاتی در این سطح توسعه یافتگی بسیار مهم است. از این رو ایران با تمامی کشورهای همسایه در چارچوب یک برنامه بلندمدت در حال همکاری است.

حملات سایبری آمریکا به شبکه برق رسانی روسیه - اسپوتنیک ایران
حملات سایبری آمریکا به شبکه برق رسانی روسیه

با وجود اینکه امکان تبادل انرژی با تمامی کشورهای دارای مرز زمینی با ایران وجود دارد اما تنها درصدد صادرات و واردات انرژی نیستیم بلکه در تلاش برای افزایش سطح همکاری‌ها از طریق انتقال دانش و تجربه و فعال شدن در زمینه‌های مختلف صنعت برق هستیم.

در رابطه با سنکرون‌سازی شبکه برق ایران و عراق لازم به ذکر است با وجود اینکه همکاری‌های مناسبی میان صنعت برق ایران و سوریه در سال‌های اخیر وجود داشته است ولی درصدد طراحی چارچوب یک همکاری همه‌جانبه هستیم که این مهم نه تنها شامل ساخت نیروگاه و بازسازی تاسیسات آسیب‌دیده در جنگ اخیر بلکه منجر به بهبود شبکه توزیع، کاهش تلفات شبکه، آموزش نیروی انسانی، انتقال نرم‌افزارهای مدیریتی خواهد شد.

در آینده نزدیک امکان انتقال برق میان ایران و سوریه از طریق کشور عراق وجود خواهد داشت براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته درصددیم تا سه سال آینده با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای این برنامه شاهد سنکرون‌سازی شبکه برق ایران و سوریه باشیم.

در این ارتباط کارگروه مشترکی میان وزارتخانه‌های نیرو و برق ایران و سوریه به مسئولیت معاونان این دو وزارتخانه تشکیل خواهد شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала