ترس بریتانیایی ها از موشک های پرقدرت سرمت روسیه

اشتراک
رسانه های بریتانیایی، علت اینکه پدافند دفاعی این کشور قادر به مقابله با موشک های سرمت روسیه نیست را بیان کردند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه تایمز به بیان این موضوع پرداخت که چرا پدافند دفاعی انگلیس قادر نیست موشک های سرمت روسیه را متوقف کند.

دلیل پرداختن به این موضوع آزمایش های موشک سرمت است که از ژانویه سال 2020 آغاز می شود. اگر همه چیز خوب پیش برود، در سال 2021 به خدمت ارتش روسیه در می آید.

چه تعداد از موشک های سرمت می توانند آمریکا را بطور کامل نابود سازند؟ - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
چه تعداد از موشک های "سرمت" می توانند آمریکا را بطور کامل نابود سازند؟

نویسنده این مقاله در نشریه تایمز یادآوری می کند که موشک 208 تنی سرمت، قادر به حمل کلاهک هسته ای و سایر سلاح های استراتژیک است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سال گذشته اعلام کرده بود که موشک سرمت باید جایگزین موشک آر-36 شود که در غرب با عنوان "شیطان" شناخته می شود.

موشک سرمت قادر است هر هدفی را در فاصله 18 هزار کیلومتری  مورد اصابت قرار دهد و قدرت ویرانگر آن می تواند سرزمینی به اندازه تگزاس یا فرانسه را از بین ببرد.

نگرانی دیگر از سرمت(كارشناسان از آن به عنوان شیطان 2 یاد می كند) قابلیت حمل موشک مافوق صوت آوانگارد است. زمانی که موشک آوانگارد که توسط سرمت حمل شده به ارتفاع 30-36 کیلومتری از سطح زمین برسد. موشک آوانگارد می تواند از آن ارتفاع با دهها برابر سرعت صوت به سوی هدف پرواز کند.

کارشناسان اعلام می کنند که این می تواند برای سیستم های دفاع موشکی غربی به یک چالش جدی بدل شود زیرا آنها برای دفاع در برابر موشک های بالستیک که از بالای جو پرواز می کنند ساخته شده اند. با آمدن سرمت مجهز به موشک آوانگارد، غرب باید برای مقابله با شرایط جدید، سیستم های خود را تغییر دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала