اعزام نیروها و ماشین های نظامی بیشتر روسیه به شمال سوریه

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر اعزام نیروها و ماشین های نظامی بیشتر روسیه به شمال سوریه
اعزام نیروها و ماشین های نظامی بیشتر روسیه به شمال سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حدود 300 نفر از نظامیان روسیه و 20 دستگاه ماشین زرهی جدید به شمال سوریه اعزام شدند که در آنجا پلیس نظامی روسیه به همراه طرف ترک در حال گشت زنی در مناطق مرزی است.

به گزارش اسپوتنیک، افراد پلیس نظامی روسیه هر روز دستکم از ده نقطه مسکونی عبور خواهند کرد. اکنون پلیس نظامی روسیه به کار تدوین و بررسی مسیر های گشت زنی های مشترک به همراه ترکیه ادامه می دهد.

در نقاطی که دیدارها انجام می شود، ماشین زرهی روسیه "تیگر" به پیشباز ستون نظامی ترکیه رفته و به دنبال آن حرکت در  مسیر مقرر آغاز می شود. ماشین گشتی باید طی 5 ساعت حدود 150 کیلومتر راه را پشت سر بگذارند. در رابطه با هر نقطه کنترل گزارش دهی خواهد شد.

22 اکتبر، دیدار و مذاکرات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رهبر ترکیه  در سوچی برگزار شد که بیش از شش ساعت به طول انجامید. به گفته ولادیمیر پوتین، تصمیمات سرنوشت سازی در این نشست گرفته شد.

براساس توافق نامه ها، از 23 اکتبر، مرزبانان سوریه و پلیس نظامی روسیه وارد منطقه خارج از عملیات ترکیه در سوریه می شوند و نیروهای کرد های سوریه به میزان 30 کیلومتر از مرز ترکیه و روسیه عقب نشینی می کنند.

روز سه شنبه سرگئی شویگو،  وزیر دفاع روسیه اعلام کرد کردها زودتر از وقت مقرر عقب نشینی کرده اند 

یادآور می شود 17 اکتبر، آنکارا و واشنگتن توافق کردند که عملیات " چشمه صلح" ترکیه در سوریه را برای 120 ساعت و با هدف خروج نیروهای کرد سوریه از منطقه مرزی با ترکیه به حالت تعلیق درآورند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала