پوتین حامل جدیدترین موشک هایپرسونیک روسیه را مشخص کرد

پوتین حامل جدیدترین موشک هایپرسونیک روسیه را مشخص کرد
پوتین حامل جدیدترین موشک هایپرسونیک روسیه را مشخص کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پوتین: ناوچه در حال ساخت "گرمیاشی" مجهز به جدیدترین موشک هبپرسونیک "زیرکن" خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه از کارخانه کشتی سازی بالتیک بازدید کرد و وارد عرشه کشتی در حال ساخت شد. پوتین کابین ها را مورد بررسی قرار داد و با سیستم ها و تجهیزات آن آشنا شد. این بازدید توسط کاپیتان دوم رومان دوگایلوف انجام شد که در مورد ویژگی های سیستم هدایت کشتی صحبت کرد.

موشک «زیرکن» روسی قاتل ناوهای هواپیمابر آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
موشک «زیرکن» روسی قاتل ناوهای هواپیمابر آمریکا

کاپیتان کشتی توجه رئیس جمهور را به دماغه کشتی جائیكه در حال حاضر موشک انداز موشك های كالیبر در آن واقع شده است، جلب كرد و خاطرنشان كرد: در آینده می توان Zircon را در آنجا قرار داد. پوتین  با اشاره سر به سمت وزیر دفاع، سرگی شایگو، گفت: " مسلماً زیرکن در آنجا خواهد بود " شایگو نیز به نوبه خود سرش را علامت تایید تکان داد.

طراحی ناوچه  گرمیاشی یا پروژه 20385 توسط دفتر طراحی دریایی مرکز آلماز تهیه شده است. ناوچه های چند منظوره این پروژه برای شناسایی و از بین بردن زیردریایی ها و کشتی های دشمن، تامین فرود چتربازها، محافظت از منطقه ساحلی و اسکورت کشتی های دیگر طراحی شده است. این کشتی ها به سیستم های توپخانه ای، موشکی، ضد زیر دریایی، سونار و رادار مجهز خواهند شد.

خبرنگاران و تماشاچیان در مراسم به آب اندازی رزمناو«گرمیاشی»روسیه - اسپوتنیک ایران
به آب اندازی رزمناو «گرمیاشی»روسیه

همچنین، پیشتر در ماه فوریه، ولادیمیر پوتین ویژگی های موشک هایپسونیک زیرکن را فاش کرد، به گفته وی این موشک قادر به هدف قرار دادن اهداف دریایی و زمینی است، دارای سرعت نه ماخ و برد پرواز بیش از هزار کیلومتر خواهد بود. این سلاح ها توسط کشتی های و زیردریایی های در ساخته شده و در دست ساخت، از جمله آنهایی که برای دریافت موشک های کالیبر برنامه ریزی شده بودند، دریافت می شوند.

در همان زمان، کانال تلویزیونی 1 روسیه در برنامه اخبار هفته اعلام کرد که در صورت تهدید مسکو از سوی واشنگتن، پنج مرکز تصمیم گیری نظامی در ایالات متحده می توانند به اهداف زیرکن ها تبدیل شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала