اعزام ناوگروه جدید نیروی دریایی ایران به آبهای آزاد

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / اعزام ناوگروه جدید نیروی دریایی ایران به آبهای آزاد
اعزام ناوگروه جدید نیروی دریایی ایران به آبهای آزاد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شصت و چهارمین ناوگروه اطلاعاتی-رزمی نیروی دریایی ارتش ایران متشکل ناوشکن الوند و ناو پشتیبانی بندرعباس برای انجام ماموریت دریانوردی عازم دریاهای آزاد و بین المللی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس  ، همزمان با اعزام 64 ـ مین ناو گروه نیروی دریایی ایران ،آیین استقبال  از ناوگروه شصت و سوم اطلاعاتی رزمی این نیرو با حضور دریادار دوم تاشک، فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب و جمعی از خانواده‌ها در اسکله منطقه یکم امامت نیروی دریایی ایران در بندرعباس برگزار شد.

دریادار دوم تاشک با اشاره به اینکه ناوگروه شصت و سوم  ارتش بعد از طی ۱۵۰۰۰ مایل دریایی و گذشت ۱۰۰ روز دریانوردی به کشور بازگشته است، گفت: یکی از مؤلفه های افزایش توان زرم ایجاد عمق راهبردی است که این دریانوردی ها  باعث افزایش عمق راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

یادآور می شود چندی پیش نشریه آمریکایی نشنال اینترست با اشاره به افزایش تنش بین تهران-واشنگتن در خلیج فارس نوشت نیروی دریایی ایران همچنان تهدیدی علیه نیروهای آمریکایی و حتی ناوهای هواپیما بر آن است.

این نشریه در مقاله ای به قلم "سباستین روبلین" روزنامه نگار حوزه امنیت بین الملل و تاریخ نظامی می افزاید توان بازدارندگی قایق های توپدار و تندروی ایران، شوخی نیست:    در 16 می 2019 مقامات آمریکایی به گزارشاتی اشاره کردند که براساس آن ایران موشک هایی را بر قایق های غیرنظامی در خلیج فارس نصب کرده است و دلیل آن هم استقرار گسترده نظامیان آمریکایی در خاورمیانه بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала