دلیل استعفای حریری: او تحت فشار شدید عربستان و امارات بود

© REUTERS / Mohamed Azakir دلیل استعفای سعد الحریری: او تحت فشار شدید عربستان و امارات بود
 دلیل استعفای سعد الحریری: او تحت فشار شدید عربستان و امارات بود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با استعفای حریری، شرایط در لبنان بحرانی تر می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، در مصاحبه ای با این خبرگزاری استاد دانشگاه لبنان در خصوص تحلیل موضوع استعفای حریری گفت: حریری به‌شدت تحت فشار قدرت‌های خارجی و دقیقاً از سوی امارات متحده و عربستان قرار داشت تا شرایط در صحنه لبنان بحرانی‌تر، زمینه فروپاشی ساختار حاکمیت فراهم شود. 

سعد حریری: کاهش 50 درصدی حقوق وزیران و نماینگان مجلس - اسپوتنیک ایران
سعد حریری: کاهش 50 درصدی حقوق وزیران و نماینگان مجلس

آقای «صادق النابلسی» استاد علوم سیاسی دانشگاه لبنان در خصوص استعفا و بحران لبنان گفت: فرضیه نخست این است که احزاب و جریان‌های سیاسی لبنان تا این لحظه به توافقی درباره اصلاحات نرسیده اند و حریری ترجیح داد که به‌جای تحمل مسئولیت گزینه استعفا را برگزیند.

فرضیه دوم این است که حریری به‌شدت تحت فشار امارات متحده و عربستان قرار گرفت تا شرایط در صحنه لبنان بحرانی‌تر، زمینه فروپاشی ساختار حاکمیت فراهم شده و بر رئیس جمهور برای استعفا فشار وارد کند.

استاد دانشگاه لبنان ادامه داد: از دیدگاه ما فشارهای خارجی علت اصلی تصمیم حریری برای استعفا است. پیشرفت اوضاع در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است، اما این نشانه جنگ داخلی در لبنان می باشد.

گفتنی است، اعتراضات در لبنان از 17 اکتبر پس از اعلام برنامه هایی برای معرفی مالیات های جدید از جمله هزینه تماس با پیام رسان واتساپ آغاز گردید. پس از شروع اعتراض ها، دولت تصمیم به پرداخت تماس با واتس اپ را برداشت، اما این امتیاز اعتراضات را متوقف نکرد. معترضین خواستار استعفای دولت لبنان هستند. که در نهایت حریری در تاریخ 29 اکتبر استعفا داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала