مشاور نتانیاهو: روسیه به درخواست اسرائیل به ایران اسلحه نمی فروشد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل
اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسرائیل از فدراسیون روسیه خواست یکسری از تسلیحات را به ایران نفروشد.

به گزارش اسپوتنیک، معاون نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که روسیه یکسری تسلیحات را به ایران نمی‌فروشد و اسرائیل از فروش یکسری از انواع جنگ‌افزار به اوکراین پس از  توافق متقابل خودداری خواهد کرد.

وی در ادامه گفت:«روسیه به درخواست کشور اسرائیل جواب مثبت داد و اعلام کرد از فروش انواع مشخصی از تسلیحات به ایران خودداری خواهد کرد. ایران کشوری است که در سطح عالی همیشه هدف خود را محو اسرائیل از صحنه زمین اعلام می‌کند».

توافق عدم تجاوز بین اسرائیل و کشورهای عربی خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ائتلاف اسرائیل و کشورهای عربی خلیج فارس علیه ایران

وی بطور مشخص نگفت که ایران از دریافت کدام انواع تسلیحات روسی بی‌بهره خواهد ماند. اما متذکر شد که این درخواست «در گذشته» عنوان شده بود.

در سال 2016، روسیه قرارداد تحویل سامانه پدافند هوایی «اس-300» به ایران را اجرایی کرد. ایران حدود 1 میلیارد دلار در ازای خرید آن پرداخت کرد. سناتور ولادیمیر کوژین اطلاع داد که مرکز ویژه سرویس‌دهی به سامانه در ایران سازماندهی شده است. روسیه هیچگونه محدودیتی که در قبال ایران اعمال می‌شود را نقض نمی‌کند.  اما در آن عرصه هایی که اسناد مربوطه بین‌المللی همکاری با ایران را ممکن می داند، تعامل ما با ایران ادامه می‌یابد. یعنی انجام وظایف مربوط به حفظ فعالیت سامانه پدافند هوایی که قبلا به آن کشور تحویل دادیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала