آمریکا به دنبال برتری نظامی یک جانبه است

© Sputnik / Maksim Blinovرئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه گفت: آمریکا به دنبال برتری نظامی یک جانبه است.
رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه گفت: آمریکا به دنبال برتری نظامی یک جانبه است.
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه اعلام کرد که آمریکا به دنبال برتری نظامی یک جانبه است.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین کاساچوف، رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه امروز دوشنبه گفت: آمریکا به دنبال توازن قوا نیست، بلکه در پی برتری نظامی یک جانبه است.

اقدامات آمریکا احتمال خطر درگیری را افزایش می دهد - اسپوتنیک ایران
اقدامات آمریکا احتمال خطر درگیری را افزایش می دهد

پیشتر روزنامه "وال استریت ژورنال" به نقل از دو منبع آگاه در دولت آمریکا نوشت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سندی مبنی بر تصمیم آمریكا برای خروج از پیمان آسمان های باز امضا كرده است. به نقل از این روزنامه، هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است. با این حال، مخالفان این پیمان در دولت معتقدند که این پیمان امکان جمع آوری اطلاعات شناسایی در آمریکا را برای روسیه فراهم می کند. کاخ سفید از اظهار نظر در این مورد امتناع کرده است.

کنستانتین کاساچوف در گفتگو با شبکه تلویزیونی "راسیا 24" افزود: اگر کسی زمانی تصمیم به از بین بردن آن (پیمان) بگیرد، دلیلش تنها یک چیز می تواند باشد: آمریکایی ها می خواهند نقض تعهدات خود نسبت به سایر توافق نامه ها را از چشم شرکا و رقبای خود پنهان کنند. آمریکایی ها بصورت خیلی واضح برای دست یابی به برتری نظامی شرط بندی می کنند. هر پیمانی در حوزه خلع سلاح، به منظور برقراری توازن قوا است. به همین خاطر آمریکایی ها به دنبال توازن قوا نیستند و برتری نظامی یک جانبه را دنبال می کنند. به همین دلیل هم پیمان های موشک های ضد بالستیک و پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد از بین رفتند و پیمان "استارت نو" نیز به همین دلیل ممکن است از بین برود.

پیمان آسمان های باز در سال 1992 و با هدف اطمینان به کشورهای امضا کننده در خصوص تحرکات و فعالیت های نظامی که ممکن است باعث نگرانی آنها شود، بین 34 کشور جهان به امضا رسید. این پیمان یکی از مهم ترین اقدامات برای بالابردن میزان اعتماد در اروپا بعد از" جنگ سرد" بود. این پیمان از سال 2002 عملیاتی و اجرا شد و به کشورهای عضو این اجازه را می دهد تا بصورت روشن از نیروهای نظامی و اقدامات یکدیگر مطلع شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала