بازگشت نیروهای نظامی آمریکا از عراق به سوریه

© AP Photo / Shakh Aivazovبازگشت نیروهای نظامی آمریکایی از عراق به سوریه
بازگشت نیروهای نظامی آمریکایی از عراق به سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلویزیون دولتی سوریه از بازگشت نیروهای نظامی آمریکا از عراق به استان حسکه در سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد که دهها تن از نیروهای نظامی آمریکا با حمایت بالگردهای این کشور از عراق به استان حسکه در شمال شرق سوریه بازگشتند.

خروج گروهی از سربازان آمریکایی از شمال سوریه - اسپوتنیک ایران
خروج گروهی از سربازان آمریکایی از شمال سوریه

در این گزارش آمده؛ یک کاروان از نیروهای اشغالگر آمریکا از گذرگاه غیرقانونی مرزی "الولید" وارد استان حسکه در سوریه شدند. در این کاروان دهها تن از نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی آمریکا حضور دارند که توسط بالگردهای این کشور حمایت می شوند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز پنجشنبه در توئیتی خطاب به نیروهای کُرد شمال سوریه، نوشت: زمان آن فرا رسیده که کُردها به منطقه ای در سوریه بروند که میادین نفتی وجود دارد. پیش از این نیز رئیس جمهور آمریکا گفته بود که یک شرکت آمریکایی می تواند به کردهای سوریه در استخراج نفت کمک کند تا نیازهای مالی خود را تامین کنند.

حدود 90 درصد از نفت سوریه در سواحل شرقی فرات متمرکز شده است.

وزیر دفاع عراق پس ار دیدار با همتای آمریکایی خود در تاریخ 23 اکتبر گفت: نیروهای آمریکایی که از سوریه خارج و به عراق اعزام شده اند، پس از چهار هفته خاک عراق را نیز ترک خواهند کرد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز اعلام کرده بود، هدف واشنگتن نگه‌داشتن نیروهای آمریکایی در عراق برای مدتی طولانی نیست. هدف، خارج کردن نیروها و در نهایت بازگشت به میهن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала