گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا پیرامون سوریه

© Sputnik / Ekaterina Lyzlova /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا پیرامون سوریه
گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا پیرامون سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا وضعیت سوریه را به صورت تلفنی مورد بحث و بررسی قرار دادند .

به گزارش اسپوتنیک، بر طبق اعلام وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه با مایك پمپئو، وزیر خارجه آمریكا به صورت تلفنی گفتگو داشته و طرفین وضعیت سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. طرف روس در این گفتگو بر لزوم خودداری از گامهایی كه باعث تضعیف تمامیت ارضی سوریه شود، تأكید كرد.

گشت زنی پلیس نظامی روسیه در مرز سوریه و ترکیه - اسپوتنیک ایران
گشت زنی پلیس نظامی روسیه در مرز سوریه و ترکیه

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: 26 اکتبر به ابتکار عمل آمریكا، گفتگوی تلفنی بین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و مایك پمپئو، وزیر خارجه آمریكا صورت پذیرفت. در این گفتگو وضعیت سوریه مورد بحث قرار گرفت. خاطرنشان می شود که طرف روس بر لزوم خودداری از اقداماتی که موجب تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور شود، تأکید کرد.

این وزارتخانه همچنین افزود که برخی از مسائل در حوزه روابط دو جانبه نیز در این گفتگوی تلفنی مورد بحث قرار گرفت.

پیش از این مسکو و آنکارا در موضوع سوریه به یک توافق 10 ماده‌ای رسیدند که به طور ویژه در این توافق نیروهای پلیس و ارتش روسیه به همراه نیروهای سوریه به منظور خارج کردن نیروهای ی‌پ‌گ و سلاح های این گروه به عمق 30 کیلومتری از مرزهای ترکیه از مناطق بیرونی حوزه عملیات چشمه صلح اقدام خواهند کرد. این اقدامات در 150 ساعت به اتمام خواهد رسید. همزمان با این روند نیروهای ترکیه و روسیه در عمق 10 کیلومتری از شرق و غرب محدوده عملیات چشمه صلح اقدام به گشت‌زنی‌های نظامی مشترک خواهند کرد.

ایالات متحده و ترکیه در 17 اکتبر توافق کردند که عملیات نظامی ترکیه را 120 ساعت به حالت تعلیق درآورند و نیروهای کرد را از منطقه حائل 30 کیلومتری در مرز ترکیه و سوریه که آنکارا در نظر دارد به طور مستقل کنترل کند خارج کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала