پنج محصول غذایی محبوب که باعث ایجاد بیماری‌های خطرناک می‌شوند

اشتراک
متخصصان تغذیه اسپانیایی از پنج محصول غذایی محبوب که ممکن است موجب ایجاد بیماری‌های خطرناک شوند، نام بردند.

به گزارش اسپوتنیک، متخصصان تغذیه اسپانیایی از پنج غذای محبوب که در صورت نگهداری یا تهیه نادرست اغلب باعث ایجاد بیماری‌های خطرناک می‌شوند، نام بردند.

مرغ یکی از اولین غذاهای این لیست است. از این محصول تنها پس از عملیات پخت کامل استفاده کنید. علاوه بر این، مرغ یخ زده نباید در دمای اتاق ذوب شود.

چرا وقتی گرسنه هستیم، غذا خوشمزه تر بنظر می رسد؟ - اسپوتنیک ایران
چرا وقتی گرسنه هستیم، غذا خوشمزه تر بنظر می رسد؟

ماریا مرینو، متخصص تغذیه در این خصوص گفت: از آنجا که تعدادی باکتری خطرناک، به عنوان مثال سالمونلا یا استافیلوکوک به راحتی در دمای 37 درجه تولید مثل می‌کنند، این فرآیند فقط باید در یخچال انجام شود.

این متخصص توصیه می‌کند که ماهی را تنها پس از گذشت حداقل 72 ساعت در حالت انجماد مصرف کنید. در ارتباط با سایر غذاهای دریایی، به عنوان مثال صدف، که بدون رعایت شرایط مناسب در بازارهای ماهی غیر مجاز نگهداری می شوند، باید احتیاط کنید.

همچنین در لیست متخصصان تغذیه اسپانیایی سبزیجات و تخم مرغ ها قرار دارند. پیاز، کاهو و سایر محصولات اینچنینی را باید قبل از مصرف در آب خیس کنید. در مورد تخم مرغ  بهتر است آنها را نشورید. پیش از این نیز وزارت زراعت ایالات متحده و دانشگاه کارولینای شمالی با استناد به مطالعات این موضوع را اعلام کرده است.

همانطور که کارشناسان توضیح دادند پوسته تخم مرغ دارای ساختاری متخلخل است و در نتیجه شستشو باکتری‌ها و آب به راحتی می توانند به داخل آن نفوذ کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала