سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در قبال ایران

© AFP 2023 / Robyn Beckسیاست یک بام و دو هوای آمریکا در قبال ایران
سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در قبال ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خزانه‌داری آمریکا همزمان با راه‌اندازی مکانیسم جدید برای تسهیل مبادلات انسان‌دوستانه با ایران، قواعد سختگیرانه جدیدی در برابر فعالیت‌های مالی ایران به کار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه اجرایی جرائم مالی خزانه‌داری آمریکا همزمان با راه‌اندازی مکانیسم جدید برای تسهیل مبادلات انسان‌دوستانه با ایران، با استناد به بند ۳۱۱ "قانون میهن‌پرستی"، قواعد سختگیرانه جدیدی برای محافظت از نظام مالی آمریکا در برابر "فعالیت‌های مالی مخرب ایران" به کار گرفته است.

آمریکا مجوز مبادلات مجاز با ایران را صادر می کند - اسپوتنیک ایران
آمریکا مجوز مبادلات مجاز با ایران را صادر می کند

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه در بیانیه‌ای از راه‌اندازی یک مکانیسم جدید برای مبادلات انسان‌دوستانه با ایران خبر داد؛ این در حالی است که شبکه اجرایی جرائم مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا که یکی از اداره‌های وزارت خزانه‌داری این کشور است نیز امروز در بیانیه‌ای جداگانه با این ادعا که جمهوری اسلامی ایران جزو قلمروهای قضایی "ایجاد کننده نگرانی‌های عمده" در زمینه پولشویی است از اعمال قواعدی موسوم به "تدابیر خاص نوع ۵" علیه ایران خبر داد.

تدبیر خاص نوع ۵ به شبکه اجرایی جرائم مالی اجازه می‌دهد در صورتی که تشخیص دهد حساب کارگزاری یا حساب payable-through که قرار است برای یک بانک خارجی یا به نیابت از آن افتتاح شود به نحوی با یک قلمرو "ایجادکننده نگرانی‌های پولشویی" مرتبط است، برای افتتاح آن حساب‌ها در داخل آمریکا محدودیت‌هایی اعمال کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала