نزدیکی آل خلیفه با اسرائیل به بهانه ایران هراسی

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiنزدیکی آل خلیفه با اسرائیل به بهانه ایران هراسی
نزدیکی آل خلیفه با اسرائیل به بهانه ایران هراسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دعوت و میزبانی بحرین از نمایندگان اسرائیل در کنفرانس با موضوع ایران، نمایانگر تقویت روابط پشت پرده ای منامه با تل آویو به بهانه ایران هراسی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، در کنفرانس امنیتی بحرین در صبح روز دوشنبه در پایتخت این کشور با مشارکت هیأت اسرائیلی در این کنفرانس ضد ایرانی باعث شد تا همان ابتدا بحث و جدل های فراوانی بوجود آید.

پس از آنکه اسرائیل رسما از مشارکت خود در کنار اعراب در این کنفرانس خبر داد موجی از واکنش های منفی از سوی کشورهای منطقه و گروه های مقاومت علیه آل خلیفه به وجود آمد.

این کنفرانس که به دلیل امنیت کشتیرانی و آبراهها در منامه به مدت دو روز برگزار شد در واقع محلی برای گردهمایی نمایندگان عرب و اسرائیل در کنار آمریکا با هدف مطرح کردن اتهامات تکراری و سابق علیه ایران به شمار می رود. جالب آنکه مشارکت هیأت اسرائیلی در این کنفرانس در واقع دومین مشارکت رسمی این کشور طی ماه های اخیر در همایش ها و کنفرانس های این کشور است به طوری که چند ماه قبل کنفرانس منامه برای تبلیغ طرح آمریکایی معامله قرن علیه مسأله فلسطین برگزار شد که آن هم نتایج ملموسی نداشت.

در واقع این روزها، بحرین به محل حضور نمایندگان اسرائیل به بهانه های مختلف از سیاسی گرفته تا هنری و ورزشی و... تبدیل شده است تا بدین وسیله آل خلیفه بیش از پیش از تمایلات اسرائیلی و ضد فلسطینی خود پرده بردارد.

در کنفرانس امنیتی بحرین، نمایندگانی شرکت کردند که پیش از آن در کنفرانس ورشو شرکت کرده بودند؛ این کنفرانس فوریه گذشته با حضور نمایندگان برخی کشورهای عربی در کنار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در پایتخت لهستان برگزار شد که در واقع نخستین گردهمایی رسمی اعراب و اسرائیل به شمار می آمد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала