تهدید دوباره اردوغان: مرزهای اتحادیه اروپا را برای پناهندگان باز می کنیم

© AP Photo / Lefteris Pitarakisتهدید دوباره اردوغان: مرزهای اتحادیه اروپا را برای پناهندگان باز می کنیم
تهدید دوباره اردوغان: مرزهای اتحادیه اروپا را برای پناهندگان باز می کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان، مجدداً به کشورهای اتحادیه اروپا هشدار داد که در برخی مقطع، کشورش می تواند مرزهای خود را با کشورهای اروپایی برای پناهندگان باز کند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بیان کرد: آنهایی که فریاد می زنند و دست به مزاحمت می زنند (در مورد عملیات ترکیه در سوریه) آیا در اینجا مرزی دارند؟ نه و ما 911 کیلومتر مرز با سوریه داریم و نمی توانیم به آنها بی توجهی کنیم که هنگام حمله به ما چه اتفاقی می افتد، آنها را گلوله باران خواهیم کرد.
ما آنچه را لازم داریم انجام می دهیم و این کار را خواهیم کرد. وقتی می گوییم مرزها را باز می کنیم، بلافاصله واکنش نشان می دهند. اما زمانی فرا خواهد رسید و ما مرزها را به روی پناهندگان به اروپا باز خواهیم کرد.

کردها ترکیه را به استفاده از سلاح فسفری متهم کردند - اسپوتنیک ایران
کردها ترکیه را به استفاده از سلاح فسفری متهم کردند

به گفته وی، ترکیه به سرزمین های خارجی نگاه نمی کند، هیچ مشکلی با سوری ها و کردها ندارد، با تروریست ها مشکل دارد و اگر رهبران کشورهای بزرگ در جستجوی راه حل (مسئله سوریه) تروریست ها را در کنار آنها در جدول مذاکره قرار دهند، پس چگونه می توانند با تروریسم مبارزه کنند؟
در 9 اکتبر، اردوغان از آغاز عملیات چشمه صلح در شمال سوریه علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی دولت اسلامی داعش خبر داد.
هواپیماهای نیروی هوایی ترکیه در همان روز به شهر راس العین و تعدادی دیگر از شهرهای سوریه در مرز دو کشور حمله کردند.

ایالات متحده و ترکیه در 17 اکتبر توافق کردند که عملیات نظامی ترکیه را 120 ساعت به حالت تعلیق درآورند و نیروهای کرد را از منطقه حائل 30 کیلومتری در مرز ترکیه و سوریه که آنکارا در نظر دارد به طور مستقل کنترل کند خارج کند. آتش بس ساعت 22:00 به وقت مسکو روز سه شنبه به پایان رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала