ایران در جمهوری آذربایجان نیروگاه می سازد

© Photo / Azərbaycan Prezidentinin Rəsmi internet səhifəsiایران در جمهوری آذربایجان نیروگاه می سازد
ایران در جمهوری آذربایجان نیروگاه می سازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی: در بخش همکاری های صنعتی و خودروسازی همکاری های خوبی بین دو کشور انجام شده و ایران همچنین آماده ساخت نیروگاه در جمهوری آذربایجان است.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی عصر پنجشنبه در دیدار با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، ضمن قدردانی از تمهیدات خوب باکو برای برگزاری هجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، گفت: با تلاش مقامهای ارشد ایران و جمهوری آذربایجان، سطح روابط دو کشور به مرحله رضایت بخشی ارتقاء یافته است.

روحانی اظهارداشت: در بخش همکاری های صنعتی و خودروسازی زمینه همکاری خوبی بین دو کشور فراهم شده و ایران همچنین آماده ساخت نیروگاه در جمهوری آذربایجان است.

روحانی به دیدگاههای مشترک دو کشور در مسائل منطقه ای و بین المللی اشاره کرد و گفت: دولت و ملت ایران همواره در مجامع بین المللی در کنار دولت و ملت آذربایجان بوده است و دو کشور در کنار یکدیگر می توانند به صلح و امنیت بیشتر منطقه و جهان کمک کنند. همچنین در این دیدار از همتای آذربایجانی خود برای سفر رسمی به تهران دعوت کرد.

رئیس جمهور آذربایجان نیز در این دیدار اظهارداشت: اشتراکات عمیق فرهنگی و تاریخی ایران و جمهوری آذربایجان بستر مناسبی را برای توسعه بیش از پیش همکاری ها ایجاد کرده است و البته این همکاریها در دولت شما به نحو چشمگیری جهش یافته است و رشد ۷۰ درصدی مبادلات تجاری دو کشور را طی یکسال رکوردی در خور تحسین عنوان کرد.

وی همچنین خواهان مشارکت ایران در ساخت نیروگاه ها در آذربایجان و توسعه همکاری ها در حوزه حمل و نقل، در بخش همکاری های دریایی در حوزه خزر، در زمینه اکتشاف نفت شد.

رئیس جمهور آذربایجان با تاکید بر اهمیت اجلاس سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه، این همکاری ها را به نفع سه کشور و منطقه دانست. وی همچنین با استقبال از سفر به ایران گفت که با خوشحالی این سفر انجام خواهد شد.

علی اف همچنین با اشاره به اهمیت اجلاس غیرمتعهدها اظهارداشت: ما می خواهیم در این جنبش از منافع همه کشورهای عضو به طور شایسته دفاع کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала