خبر خوش مجلس برای سربازان وظیفه

© Sputnik / Vitaliy Nevar /  مراجعه به بانک تصاویر خبر خوش مجلس برای سربازان وظیفه
خبر خوش مجلس برای سربازان وظیفه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از نامه هیئت رئیسه مجلس به سازمان برنامه و بودجه در رابطه با حقوق سربازان وظیفه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، در ماده 38 قانون اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی، حقوق سربازان وظیفه باید حداقل 60 و حداکثر 90 درصد، حداقل حقوق کارکنان نیرو‌های مسلح باشد که سازمان برنامه  و بودجه با نقض قانون از اجرای آن سر باز زده است. سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: هیئت رئیسه مجلس نیز طی نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه در ضرب‌الاجل 10 روزه از مسئولان این سازمان خواسته موضوع را بررسی و علت عدم اجرای قانون را در گزارشی به مجلس ارائه دهند.

طبق ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس، هرگاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون های مجلس، عدم رعایت شئونات و نقض یا گریز از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولی از دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذیر ربط ارسال می‌شود. کمیسیون مربوطه نیز حداکثر ظرف مدت ده‌ روز موضوع را رسیدگی و درصورت درست و صحیح بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیئت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

به موجب این ماده چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌ قضائیه و سایر مراجع مربوطه ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала