آمریکا امیدوار است که آتش بس ترکیه در سوریه دائمی شود

© REUTERS / U.S. Army / Staff Sgt. Andrew Goedlآمریکا امیدوار است که آتش بس ترکیه در سوریه دائمی شود
آمریکا امیدوار است که آتش بس ترکیه در سوریه دائمی شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا انتظار دارد تا ترکیه ظرف ساعات آینده عملیات نظامی خود را در سوریه به پایان برساند.

به گزارش اسپوتنیک، هوگان گیدلی. معاون سخنگوی کاخ سفید گفت: ایالات متحده انتظار دارد ترکیه ظرف ساعات آینده عملیات نظامی خود را در سوریه به پایان برساند.

سخنگوی رسمی رئیس جمهور آمریكا گفت: "ما انتظار داریم آتش بس موقت، خروج موقت تا پایان ظهر به حالت دائمی تبدیل شود." وی اظهار داشت: زمان آتش بس 120 ساعته در سه شنبه به اتمام می رسد، ترکیه پیشتر موافقت کرده بود عملیات نظامی خود در سوریه که تحت عنوان "چشمه صلح" نامیده می شود را مطابق توافق های انجام شده بین آنکارا و واشنگتن به حالت تعلیق درآورد.

پیشتر مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود که خروج نیروهای این کشور از شمال سوریه چند هفته به طول خواهد انجامید و بخشی از نیروهای آمریکایی مستقر در نزدیکی میادین نفتی در شمال شرق سوریه برای حفاظت از میادین نفتی در این منطقه باقی خواهند ماند. پنتاگون نیز اعلام کرده بود از عملیات ترکیه در شمال سوریه حمایت نخواهد کرد. آنکارا و واشنگتن اوایل ماه آگوست در خصوص ایجاد یک منطقه امن در خاک سوریه به یک توافق مقدماتی دست پیدا کردند و اوایل ماه سپتامبر، عملیات گشت‌زنی مشترک در شمال شرقی سوریه را‌ آغاز کردند که البته در خصوص محدوده این منطقه امن و نحوه کنترل آن اختلاف نظراتی دارند. دمشق به طور مداوم از تمامی تلاش‌های مشترک ترکیه و آمریکا و همچنین اقدامات یکجانبه در خاک سوریه بعنوان نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه انتقاد کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала