کنفرانس محافظت از ارتباطات هوایی و دریایی در برابر حملات ایران در ریاض برگزار شد

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiکنفرانس محافظت از ارتباطات هوایی و دریایی در برابر حملات ایران در ریاض برگزار شد
کنفرانس محافظت از ارتباطات هوایی و دریایی در برابر حملات ایران در ریاض برگزار شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنفرانس بین المللی دفاع و امنیت روز دوشنبه در ریاض با حضور روسای ستاد ارتشهای کشورهای شرکت کننده در شورای همکاری خلیج فارس کشورهای عربی، مصر، اردن و همچنین بریتانیا، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، نیوزلند، پاکستان، آمریکا، فرانسه و کره جنوبی برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، توجه اصلی این کنفرانس، بر "روش های حملات تروریستی ایران از حمل و نقل دریایی و حمل و نقل هوایی و اطمینان از ایمنی ناوبری دریایی" بود. در بیانیه پایانی، شرکت کنندگان در کنفرانس بار دیگر بر موضع متحد کشورهای شرکت کننده در برابر حملات به تاسیسات حیاتی پادشاهی عربستان سعودی و عزم جلوگیری از تجاوز به کشورها، تأکید کردند.

به گفته رئیس ستاد کل پادشاهی، سرهنگ ژنرال فیاض بن حامد روویلی، در نشستی در ریاض راه های تأمین توان نظامی مشترک برای محافظت از تاسیسات حیاتی و حساس مورد بحث قرار گرفت. وی گفت: این منطقه از زمان روی کار آمدن دولت ایران از بحران های مداوم رنج می برد که تلاش می کند انقلاب را به کشورهای دیگر صادر کند، نقض کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی، گسترش هرج و مرج، حمایت از اختلافات مذهبی به نفع سیاست های خود و گروه های فردی و گروه های مسلح وفادار آنها است که به بی ثباتی کمک می کند. و عدم ثبات در تعدادی از کشورهای منطقه را در حال حاضر مشاهده می کنیم.

عصر روز دوشنبه، رئیس وزارت دفاع آمریكا مارک اسپر، برای دیدار با مقامات پادشاهی و نمایندگان نیروهای آمریكایی وارد ریاض شد.

اوضاع در منطقه خلیج فارس در 19 ژوئیه بدتر شد وقتی نفتکش استنا ایمپرو که زیر پرچم انگلیس قایقرانی می کرد، توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز بازداشت شد. براساس اطلاعات سپاه، این نفتکش در رابطه با نقض قوانین بین المللی دستگیر و برای بازرسی به بندر پیوست. وزارت امور خارجه آمریكا اعلام كرد واشنگتن در حال ایجاد ائتلاف برای اطمینان از آزادی ناوبری در منطقه خلیج فارس است. استرالیا، بحرین، انگلیس، عربستان سعودی و امارات قصد خود را برای پیوستن به ائتلاف اعلام کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала