باورهای نادرست در مورد نحوه انتقال ویروس اچ آی وی +ویدئو، عکس

© Flickr / World Bank Photo Collection بیماری ایدز
بیماری ایدز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همه آنچه باید درباره راه‌های انتقال و ابتلا به ایدز و باورهای نادرست بدانید.

به گزارش اسپوتنیک، باورهای غلط برخی افراد از راه‌های انتقال ویروس اچ آی وی، نه تنها باعث تبعیض نسبت به افراد اچ آی وی مثبت می‌شود، بلکه زندگی را به خود آنها سخت‌تر می‌کند و در نهایت جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

دکتر وحید جهان‌میری‌نژاد مدیر سایت رسمی اطلاع رسانی ایدز و بیماری‌های آمیزشی که سال‌هاست در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس اچ آی وی، داوطلبانه فعالیت می‌کند در این‌باره می‌گوید: «اچ آی وی اسم ویروسی است که می‌تواند وارد بدن ما شود و آرام آرام گلبول‌های سفید را کم کند. سال‌های سال علائم HIV می‌تواند بی‌علامت باشد اما شخص می‌تواند آن را به دیگران منتقل کند و در واقع ایدز مرحله آخر این عفونت است که بدن دیگر توانایی دفاع از خودش را از دست داده است.»

وی در ادامه می‌گوید: «در همه‌ی جای دنیا راه‌های اصلی انتقال آن، تماس جنسی بدون پوشش، استفاده از وسایل مشترک تزریقی در معتادین تزریقی و مادر به جنین است. و برخلاف تصور ویروس اچ آی وی، ویروسی بسیار ضعیف است که با عطسه، سرفه، دست دادن و بوسیدن، استفاده مشترک از لیوان آب و ظرف غذا، حوله، لباس مشترک منتقل نمی‌شود و وسایل عمومی مثل دست‌شویی، وسایل نقلیه، واکسن زدن و تست قند خون، مراجعه به دندانپزشکی به هیچ عنوان راه‌های انتقال نیست.
ایدز یک بیماری مزمن عفونی قابل کنترل است و هر چه زودتر تشخیص داده شود به نفع بیمار است. نکته بسیار مهم این است که به اشتباه به جای مبارزه با بیماری با بیمار مبارزه می‌شود و این به دلیل باورهای نادرست و عدم آگهی از بیماری است.»

View this post on Instagram

A post shared by دکتر فاطمه نوروزیان (@dr.fn2) on

کاربران بسیاری ضمن اینکه خودمراقبتی را در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و ایدز بسیار با اهمیت می‌دانند، عنوان می‌کنند یکی از دلایل اصلی خودداری بیماران مبتلا به ویروس اچ آی وی از مطرح کردن بیمار‌ی‌شان، ترس از طرد شدن از سوی جامعه می‌باشد و این موضوع ریشه در باور‌های نادرست دارد. این کاربران کمپین‌ها را برای آگاهی بخشیدن موثر می‌دانند و امیدوارند در جامعه با بیماران مبتلا به ویروس اچ آی وی به شیوه‌ی صحیح برخورد شود تا ترس از بازگو کردن آن زمینه انتقال بیشتر این ویروس نشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала