مکرون: بحران در شمال سوریه، نتیجه اشتباه غرب و ناتو است

© AFP 2023 / TF1 مکرون: بحران در شمال سوریه، نتیجه اشتباه غرب و ناتو است

مکرون: بحران در شمال سوریه، نتیجه اشتباه غرب و ناتو است 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون معتقد است که ترکیه ، روسیه و ایران از نتیجه عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه سود می برند ، در حالی که غرب به دور از این موقعیت است.

به گزارش اسپوتنیک، رئيس جمهور فرانسه در اخرین اظهار نظر خود، بحران سوریه را نتیجه اشتباه غرب می داند. مکرون گفت: "با احترام کامل به مبارزه با حزب کارگران کرد و تروریست ها، آنچه من همیشه به رئیس جمهور (ترکیه رجب طیب اردوغان) می گفتم ، این است که اهداف بسیاری از نیروهای دموکراتیک سوریه ، مبارزان آزادی و مبارزان علیه داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) با نیروهای کرد یکی نیست". 


برافراشتن پرچم ملی سوریه در پاسگاه مرزی با ترکیه 
 - اسپوتنیک ایران
برافراشتن پرچم ملی سوریه در پاسگاه مرزی با ترکیه

رئیس جمهور فرانسه در پاسخ به این اظهار نظر که نقش قدرتهای اروپایی در حل این بحران قابل مشاهده نیست ، و روسیه اوضاع را کنترل می کند ، تصریح کرد: "بنابراین ، من اعتقاد دارم که آنچه در طی چند روز گذشته اتفاق افتاده است ، یک اشتباه جدی غرب و ناتو در منطقه است. من معتقدم که این موضوع، اعتبار ما را به شدت تضعیف کرده است تا بتوانیم شرکایی را در این زمینه پیدا کنیم که با ما در این جنگ متحد شوند".

شایان ذکر است، امروز 18 اکتبر اردوغان و مایك پنس، معاون رئیس جمهور آمریكا روز پنجشنبه توافق كردند كه 120 ساعت عملیات ترکیه در سوریه را به منظور عقب نشینی نیروهای دفاعی کردهای سوریه از مرز با ترکیه به حالت تعلیق درآورد. پنس گفت: این توافق نامه به معنای عقب نشینی نیروهای کرد از 30 کیلومتری منطقه امنیتی در مرز ترکیه و سوریه است و ایالات متحده در این روند سهیم خواهد بود. پنس همچنین خاطرنشان كرد كه نیروهای آمریكایی به این منطقه بازنخواهند گشت.

رئیس جمهور ترکیه روز 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد. به گفته رئیس دولت این عملیات علیه حزب کارگران  کردستان، ممنوعه در ترکیه و داعش (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه) انجام می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала