حذف زبان انگلیسی از مدارس ایران خلاف عدالت است

© Depositphotos.com / Spaxiaxحذف زبان انگلیسی از مدارس ایران خلاف عدالت است
حذف زبان انگلیسی از مدارس ایران خلاف عدالت است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش حذف زبان انگلیسی از مدارس را خلاف عدالت آموزشی دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ایران اظهار داشت که حذف زبان انگلیسی از مدارس ایران باعث می‌شود که آموزش این زبان به عنوان یک کالای لوکس در اختیار دانش آموزان خانواده‌های مرفه و برخوردار قرار بگیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ایران افزود: چون در حال حاضر در مناطق برخوردار خانواده‌های مرفه دانش آموزان را  از کودکی به موسسات و آموزشگاه‌های زبان برای یادگیری زبان می فرستند، بنابراین برای این دسته از دانش آموزان داشتن یا نداشتن برنامه رسمی آموزش زبان انگلیسی هیچ تفاوتی نمی‌کند. آنها در موسسات حاضر می شوند.

آیا زبان انگلیسی از برنامه مدارس ایران حذف می شود؟ - اسپوتنیک ایران
آیا زبان انگلیسی از برنامه مدارس ایران حذف می شود؟

وی در ادامه تصریح کرد: این دانش آموزان معمولا بخاطر اینکه مهارت‌های زبانی بهتری دارند، موفقیت‌های بیشتری در آزمون‌ها کسب می‌کنند و  از این منظر حتی شروع دیرهنگام آموزش زبان برای تعدادی از دانش آموزان در نظام رسمی مدرسه یک نوع بی عدالتی آموزشی است. این طرح نیاز به کار کارشناسی دارد و قابل قبول نیست.

حکیم‌زاده گفت: اگر آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک برنامه درسی رسمی حذف و به موسسات واگذار شود، تعداد زیادی از دانش آموزان مناطق روستایی و عشایری در خانواده‌های کمتر برخوردار امکان دسترسی یا پرداخت هزینه به موسسات و آموزشگاه‌های زبان انگلیسی را ندارند.

وی در ادامه افزود: نتیجه این می‌شود که آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک کالای لوکس در اختیار دانش آموزان خانواده‌های مرفه و برخوردار قرار می‌گیرد و در نظام آموزشی که برای ورود به دانشگاه حتما یکی از درس‌ها آزمون زبان انگلیسی است، اگر داوطلب حتی یک تست بیشتر بزند، ممکن است شانس بیشتری برای ورود به دانشگاه‌های درجه یک داشته باشد. وقتی این امکان از دانش آموزان کمتر برخوردار گرفته شود و در نظام رسمی، آموزش زبان نداشته باشند، عملا در فرصت‌های ورود به دانشگاه آنها نابرابری بوجود می آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала