تظاهرات در لبنان به دلیل وضع مالیات بر مکالمات واتس‌اپ

© Sputnik / Zahraa El Amirتظاهرات در لبنان به دلیل وضع مالیات بر مکالمات واتس‌اپ
تظاهرات در لبنان به دلیل وضع مالیات بر مکالمات واتس‌اپ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای امنیتی لبنان برای پراکنده کردن معترضین در مرکز شهر بیروت از گاز اشک‌آور و باتوم‌ استفاده کردند.

به گزارش اسپوتنیک، صبح روز جمعه نیروهای امنیتی لبنان برای پراکنده کردن معترضین مخالف سیاست مالیاتی دولت ائتلاف سعد حریری در مرکز شهر بیروت، از گاز اشک آور و باتوم‌ استفاده کردند. معترضین جاده خروجی جنوبی بیروت را بستند. مردم با سردادن شعارهایی خواستار سرنگونی دولت فعلی شدند.

جنگنده های اسرائیلی وارد حریم هوایی لبنان شدند - اسپوتنیک ایران
جنگنده های اسرائیلی وارد حریم هوایی لبنان شدند

هیئت وزیران لبنان پیش از این مالیات بر استفاده از برنامه های کاربردی برای صحبت اینترنتی مانند واتس‌اپ (6 دلار برای هر ماه) و همچنین مالیات بر دخانیات (حدود 1.3 دلار برای هر پاکت وارداتی، 0.5 دلار برای هر پاکت ساخت داخل) را تصویب کرده بود.

معترضین: زندگی غیرقابل تحمل است

یکی از معترضین به اسپوتنیک گفت: "این یک وضعیت غیرقابل تحمل است." - ما در بحران همیشگی زندگی می کنیم. در مرز زنده ماندن. و اکنون دولت مالیات‌های جدیدی را تحمیل می کند که زندگی مردم فقیر عادی را به خطر می اندازد. ما نه تنها به خاطر خودمان بلکه به خاطر فرزندانمان اعتراض می‌کنیم. ما به تظاهرات ادامه خواهیم داد تا جلوی فساد و دزدی را که سیاستمداران لبنانی در آن دست داشته‌اند را بگیریم.

یک زن شرکت کننده در این تظاهرات به اسپوتنیک گفت: "ما به فساد و سهمیه در سیستم سیاسی اعتراض داریم. ما می خواهیم دولت، رئیس جمهور را سرنگون کرده و مجلس را منحل کنیم. ما می‌خواهیم هر سیاستمدار دزدی پاسخگو باشد. آنها با اعمال خود مردم را به گرسنگی کشاندند. همه ما برای تغییر این وضعیت در اینجا جمع شده‌ایم. ما تا رسیدن به اهداف خود به خانه برنخواهیم گشت."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала