اتهامات جدید بحرین علیه ایران و قطر

CC BY-SA 4.0 / Wadiia / Manamaاتهامات جعلی دولت بحرین علیه بانک های ایرانی
اتهامات جعلی دولت بحرین علیه بانک های ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه بحرین امروز جمعه اتهاماتی را علیه قطر و ایران در ارتباط با یمن و بحرین مطرح کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری تسنیم، خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در گفتوگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط تصریح کرد: قطر نقشی را در تلاش برای مانع تراشی در مسیر راه حل در یمن بازی می کند و ما این امر را از طریق مواضع رسانه ای اش شاهد هستیم.

وی ابراز عقیده کرد: نزدیک شدن امضای توافقنامه ای بین دولت عبدربه منصور هادی (رئیس جمهوری مورد قبول جامعه بین المللی در یمن) و گروه موسوم به شورای انتقالی جنوب در جنوب یمن جهش بزرگی به جلو درباره ثبات آینده یمن بویژه بعد از نشست های مهم اخیر در جده به شمار می رود.

وزیر بحرینی بدون اشاره به دخالت عربستان سعودی با مشارکت کشورش در یمن و برجای گذاشتن هزاران قربانی غیرنظامی و ویرانی ساختار زیربنایی این کشور با طرح اتهام علیه ایران و قطر گفت: نقش قطر در یمن به موفقیت نخواهد رسید زیرا ملت یمن در نهایت بر نقش قطر و دخالت ایران و همه حامیان تفرقه بین مردم یمن پیروز خواهد شد".

وی همچنین بدون اشاره به دخالت های مخرب هم پیمانان اماراتی و سعودی منامه در کشورهای عرب بویژه در لیبی گفت: قطر در مسیر بسیاری از امور نه فقط در یمن بلکه در لیبی و تونس و کشورهای عرب خلیج فارس و در عراق مانع تراشی می کند و همه می دانند که منظورم چیست.

وزیر خارجه بحرین در بخش دیگری از گفت وگوی خود اتهام ارسال سلاح و مهمات از ایران به بحرین را مطرح کرد و مدعی شد: سلاح ها و مواد منفجره آمده از ایران که بحرین آنها را ضبط کرد، "برای تخریب نیمی از شهر منامه کافی بود".

وی در این باره افزود: "درباره ایران، این نکته از نظر من مهم نیست بلکه نکته مهم این است که ایران باید پیام درست یعنی پیام صلح و همجواری ارسال کند و اگر این پیام از تهران نرسید، آنها مسئول هستند".

وزیر خارجه بحرین در بخش دیگری از گفت وگوی خود با روزنامه الشرق الاوسط سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به عربستان و امارات را بسیار مهم توصیف کرد و در تلاش برای پنهان کردن اختلافات بین ریاض و ابوظبی در قبال پرونده های منطقه ای بویژه درخصوص یمن و شانه خالی کردن آمریکا از حمایت از هم پیمانانش در منطقه و روی آوردن آنها به سمت روسیه گفت: روابط ریاض و ابوظبی با همگان است و به شرایط و مواضع بستگی ندارد. دو کشور ائتلاف های اصیل را تغییر نمی دهند بلکه روند آنها ایجاد پل های پیوند مداوم با سراسر جهان است.

وزیر خارجه بحرین همچنین تجاوز ترکیه به شمال سوریه را محکوم و خواهان احترام به حاکمیت و خاک سوریه شد و گفت: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به سوریه و کشورهای این اتحادیه بستگی دارد.

وی افزود: حضور دیپلماتیک بحرین در سوریه در طول این سالها قطع نشده است. سفارت بحرین باز بود اما دیپلمات در آنجا نبود بلکه کارمندان محلی بودند اما اکنون منامه کارداری به دمشق ارسال کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала