ناکامی تحریم های ترامپ علیه ترکیه

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر ناکامی تحریم های ترامپ علیه ترکیه
ناکامی تحریم های ترامپ علیه ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ نتوانست علیه ترکیه مجازات جدی برای عملیات نظامی در سوریه اعمال کند. تحریم های وضع شده توسط وی به دلایل روشنی بی اثر بوده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CNBC، رئیس جمهور ایالات متحده در گفتگو با خبرنگاران وعده داده بود که ضربه به اقتصاد ترکیه از آنچه تصور می کنید قوی تر خواهد بود. به ویژه، وی از افزایش 50 درصدی عوارض واردات بر روی فولاد ترکیه خبر داد. ترامپ ادعا کرد که ترکیه فولاد زیادی به آمریکا صادر می کند، اما دیگر قادر نخواهئ بود از این طریق کسب درآمد کند.

ترامپ از اعمال تحریم هایی علیه ترکیه خبر داد  - اسپوتنیک ایران
ترامپ از اعمال تحریم هایی علیه ترکیه خبر داد

این در حالی است که بر اساس آمار و ارقام، عرضه فولاد ترکیه به آمریکا در سال های اخیر به شدت کاهش یافته اشت و سهم آن از کل صادرات ترکیه از نیم درصد هم تجاوز نمی کند.

لازم به ذکر است که ترکیه اکنون در بین صادر کنندگان فولادبه آمریکا در رده نوزدهم قرار دارد. در سال 2017-208، این کشور صادرات خود به آمریکا را 38 درصد و در سال 2018-2019 76 درصد دیگر کاهش داده است. در هشت ماهه نخست سال جاری، ترکیه تنها 120 میلیون دلار فولاد به آمرکیا فروخته است. بر همین اساس، کارشناسان می گویند، تهدیدات ترامپ برای از بین بردن اقتصاد ترکیه فقط باعث ایجاد هیاهو شده است تا آسیب رساندن به اقتصاد این کشور. در نهایت، ارزش لیر در روز پنجشنبه 17 اکتبر حتی قدی بالاتررفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала