گزارش و تحلیل

تلاش مذبوحانه برای ایجاد تفرقه میان شیعیان ایران و عراق

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehتلاش مذبوحانه برای ایجاد تفرقه میان شیعیان ایران و عراق
تلاش مذبوحانه برای ایجاد تفرقه میان شیعیان ایران و عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تا لحظه نگارش این مقاله چیزی حدود 3.3 ملیون زائر ایرانی برای مشارکت در مراسم اربعین به عراق سفر کرده اند و پیش بینی می شود امسال چیزی بیش از 30 ملیون زائر در مراسم اربعین در عراق شرکت کنند.

طبیعی است که حضور چنین سیل عظیمی از زائرین به نوعی قدرت نمایی شیعیان در منطقه ودر جهان به حساب می آید و نیاز به تفسیر نیست که مراسم اربعین این روزها به مراسم وحدت آفرین میان تمام شیعیان جهان تبدیل شده.

همانگونه که در تمام ادیان و مذاهب اختلاف نظر هایی میان گروه های مختلف وجود دارد در میان شیعیان نیز در مواردی اختلاف نظر وجود دارد اما نکته ای که همه شیعیان جهان روی آن متحد هستند مظلومیت وحقانیت و راه امام حسین (ع) می باشد.

امروزه حتی ماجرای مراسم بزرگداشت فداکاری های امام حسین (ع) از عاشورا گرفته تا اربعین در جهان به شیعیان محصور نشده بلکه بسیاری از آزادیخواهان جهان از ادیان و مذاهب مختلف نیز در این مراسم شرکت می کنند و به فعالیت های امام حسین (ع) برای مقابله با ظلم و ستم و استبداد احترام می گذارند و جذب خط وی می شوند، امری که واهمه از این موج خروشان را دو چندان می کند.

با این شرایط بدیهی است دشمنان شیعیان هم در صدد بر آیند تا به فکر ایجاد فتنه و تفرقه میان آنها باشند.

اهمیت بازداشت روح الله زم - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اهمیت بازداشت روح الله زم
از چند هفته قبل تر از شروع مراسم اربعین آنها اوضاع امنیتی در عراق را به هم ریختند تا برخی از ترس جان خود به عراق نروند اما خوب آمار نشان می دهد که بر عکس شده و این بار تعداد بیشتری نسبت به سال گذشته زائر به عراق سفر کرده اند.

حال ظاهرا آنها سیاست دیگری را پیش گرفته اند تا بلکه بتوانند میان شیعیان تفرقه ایجاد کنند.

روز گذشته خبری از یکی از رسانه های فرانسوی متنشر شد مبنی بر اینکه آقای روح الله زم برای دیدار با آیت الله سیستانی به نجف سفر کرده بوده و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی او را در آنجا بازداشت کرده و به ایران آورده.

البته دفتر آیت الله سیستانی در بیانیه ای این خبر وهرگونه ارتباط روح الله زم با آیت الله سیستانی را کلا تکذیب کرد.

مشخص است که آنها سریعا متوجه شده اند که فتنه ای جدید در کار است.

چند نکته در همین یک جمله که در این روزنامه فرانسوی منتشر شده نهفته است که همه اش بوی تلاش برای ایجاد فتنه را می دهد.

بحث اینکه روح الله زم برای دیدار با آیت الله سیستانی به عراق رفته یعنی اینکه روح الله زم مثلا یک فرد بسیار معتقد است و پیرو آیت الله سیستانی می باشد و حاضر شده خطر را به جان بخرد و به دیدار او برود.

همچنین این جمله یعنی اینکه آیت الله سیستانی از خط و مشی روح الله زم حمایت می کند و در میان شیعیان گروه ها و جناح هایی هستند که مخالف جمهوری اسلامی می باشند و آنها مورد حمایت آیت الله سیستانی هستند.

همچنین این بدین معنا است که شیعیانی که در عراق هستند با شیعیان ایران اختلاف دارند.

همچنین این می تواند به این معنا باشد که ایرانی های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران در عراق مستقر هستند و مورد حمایت مرجعیت در این کشور هستند.

از سوی دیگر همین یک جمله این شبهه را ایجاد می کند که مجامع امنیتی و اطلاعاتی عراق هیچ تسلطی بر اوضاع کشور خود ندارند و ایرانی ها آنقدر آنجا نفوذ دارند که می توانند هر کسی را بخواهند در این کشور بازداشت کنند و به ایران ببرند.

شاید بسیاری بتوانند نتیجه گیری های بیشتری نیز از همین یک جمله به دست آورند.

مشاهده می کنید که همان یک جمله چه قدر می تواند معنی دار باشد و همین که این شایعه منتشر شود چه قدر می تواند تاثیر منفی روی اذهان عمومی وبالطبع فتنه ایجاد کند.

فکر می کنید هدف از انتشار چنین خیری و به این شکل چیست؟

آیا غیر از این است که می خواهند پیشاپیش مراسم اربعین تفرقه میان ایرانی ها و عراقی ها ایجاد کنند؟

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала