عملیات سایبری آمریکا علیه ایران

© REUTERS / Kacper Pempel/Files عملیات سایبری آمریکا علیه ایران
عملیات سایبری آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده آمریکا پس از حملات به تاسیسات نفتی عربستان، اقدام به انجام حملات سایبری علیه ایران کرده است.

به گزارش اسوتنیک به نقل از رویترز، یک مقام ناشناس آمریکایی اعلام کرده که ایالات متحده پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که به عقیده واشنگتن از سوی تهران برنامه ریزی شده ، یک سری عملیات مخفیانه سایبری علیه ایران انجام داده است.

به گفته رویترز، این عملیات در اواخر ماه سپتامبر انجام شد و هدف آن تضعیف توانایی تبلیغاتی تهران بوده است. یکی از منابع گفته است که این حمله بر روی تجهیزات از نظر فیزیکی تأثیر گذاشته است، اما اطلاعات دقیق تری دراین مورد رائه نشده است.

حمله سایبری ، بعد جدید عملیات های جنگی ست - اسپوتنیک ایران
حمله سایبری ، بعد جدید عملیات های جنگی ست

پنتاگون از اظهارنظر درباره حملات سایبری آمریکا امتناع ورزید. الیسا اسمیت، سخنگوی پنتاگون گفت: " ما بر اساس سیاست های موجود و ملاحظات امنیتی عملیاتی، در مورد عملیات سایبری، اطلاعاتی و برنامه های موجود بحث نمی کنیم."

در اواسط ماه سپتامبر تأسیسات نفتی عربستان مورد حمله قرار گرفتند و پس از آن، این کشور، بزرگترین صادرکننده نفت، تولید نفت خود را به نصف کاهش داد. شورشیان حوثی یمن، که علیه آنها ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در حال جنگ هستند ، اظهار داشتند که این حملات را به وسیله چندین فروند پهباد انجام داده اند. ایالات متحده اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر حمله از سوی یمن وجود ندارد و ایران را در این مورد مقصر می داند. ائتلاف عربی همچنین معتقد است که تهران در این حملات دست داشته است. ایران اما این ادعاها را تکذیب می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала