روح الله زم در عراق بازداشت شده است

© Photo / Youtube/Roohollah Zamروح الله زم در عراق بازداشت شده است
روح الله زم در عراق بازداشت شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه المیادین لبنان مدعی شد که موسس شبکه آمدنیوز در شهر اربیل عراق بازداشت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه المیادین لبنان به نقل از منابع عراقی و کردی مدعی شد که روح‌الله زم، موسس شبکه آمدنیوز روز بیستم مهر ماه وارد عراق شده و پس از دیدار و نشست با نیروهای امنیتی فرانسه در بغداد با هدف دیدار با برخی از همدستان خود در داخل ایران این شهر را به مقصد اربیل ترک نموده است.

اهمیت بازداشت روح الله زم - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اهمیت بازداشت روح الله زم

این شبکه در گزارشی اعلام کرد که روح‌الله زم در سفارت فرانسه واقع در شهر بغداد با نیروهای امنیتی فرانسه دیدار و نشست داشته و پس از ملاقات، این شهر را به مقصد اربیل ترک نموده و توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۲ مهر ماه طی بیانیه‌ای از بازداشت روح الله زم، موسس شبکه آمدنیوز خبر داد.

یادآور می‌شود روح‌الله زم فرزند محمد علی زم از روحانیون حکومتی ایران  است . پدر روح‌الله زم مدتی به عنوان  تهیه‌کننده در سینمای ایران فعالیت داشت و سبب ورود فرزندش یا به آثار سینمایی شد. محمد علی زم همچنین نامزد پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ بیست و نهم اردیبهشت ۱۳۹۶ بود اما نتوانست رای لازم را کسب کند و در سمت پیشینش یعنی معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران به کار خود ادامه داد.

روح‌الله زم که از منتقدین محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق  محسوب می‌شد پس از اعتراضات سال ۸۸ توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دستگیر شد. وی طی نامه‌ای که خطاب به آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی  نوشته بود اظهار کرد که در دوران بازداشتش در زندان اوین تحت شکنجه‌های مختلف قرار گرفته بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала