ظریف از ترکیه خواست در چارچوب توافقنامه ی آدانا در سوریه عمل کند

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف از ترکیه خواست در چارچوب توافق نامه های آدانا در سوریه عمل کند
ظریف از ترکیه خواست در چارچوب توافق نامه های آدانا در سوریه عمل کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از مقامات ترکیه خواست كه به توافقنامه ی آدانا بازگردند و به عملیات نظامی در سوریه پایان دهند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حساب توئیتری خود اعلام کرد: اکنون لازم است که حمله به سوریه متوقف شود و همه مشکلات مطابق توافقنامه های آدانا حل شود.

در 9 اکتبر، ترکیه از عملیاتی در شمال سوریه، با نام "چشمه صلح" خبر داد که با حمله نیروی هوایی ترکیه به مواضع نیروهای کرد آغاز شد. هدف از این عملیات ایجاد یک منطقه حائل در سوریه بود، که باید به یک کمربند محافظ برای مرز ترکیه تبدیل شود. طبق برنامه آنکارا، پناهندگان سوری قادر به بازگشت از ترکیه خواهند بود. خبرگزاری دولتی سوریه سانا، این عملیات را تجاوز نامید، جامعه بین المللی اقدامات آنکارا را نیز محکوم کردند.

در سال 1998، آنکارا و دمشق توافقی را در شهر ترکیه آدانا به امضا رساندند که براساس آن، ترکیه حق انجام عملیات مرزی کوچک علیه تروریست ها در منطقه ای مرزی دریافت کرد. وزارت امور خارجه سوریه بیانیه ای صادر کرد مبنی بر اینکه عملیات چشمه صلح این پیمان را نقض می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала