اسرائیل پس از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه چه خواهد کرد؟

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل پس از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه چه خواهد کرد؟
اسرائیل پس از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه چه خواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خروج نیروهای آمریکایی از بخش های شمالی سوریه می تواند برتحولات منطقه تاثیر گذار باشد.

به گزارش اسپوتنیک، داو زاکهایم، مشاور ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی، در ستونی در نشریه هیل نوشت: تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا مبنی بر خارج كردن نیروها از قسمت شمالی سوریه، ممكن است اسرائیل را به این باور برساند كه آمریکا در صورت حمله ایران به اسرائیل، به این کشور كمك نخواهد كرد.

وی گفت که اظهارات ترامپ باعث تقویت موقعیت ایران، روسیه و چین در خاورمیانه خواهد شد و بار دیگر عدم اطمینان به آمریکا را نشان می دهد. علاوه بر این، زاکهایم اظهار داشت كه تصمیم رئیس جمهور آمریكا می تواند منجر به حمله اسرائیل به ایران در پاسخ به هرگونه حرکت تحریک آمیز از سوی تهران شود. در نتیجه ممکن است درگیری جدی بین بازیگران با نفوذ منطقه رخ دهد. نویسنده خاطرنشان می کند که علی رغم میل ایالات متحده برای جلوگیری از جنگ، طرف آمریکایی قادر نخواهد بود از چنین رویارویی جلوگیری کند.

زاکهایم می نویسد که عقب نشینی نیروهای آمریکایی از مناطق کردنشین هم مرز با ترکیه در سوریه به طرف ترکیه اجازه داده است تا به کردستان حمله کند. نویسنده خاطرنشان می کند که کردها تنها قربانیان "خیانت آمریکا" نبودند. به گفته وی، سالهاست که مقامان پاکستان شکایت دارند که واشنگتن متحد همه فصول نیست. هر از گاهی، ایالات متحده پشتیبانی نظامی به اسلام آباد ارائه می دهد و به طور دوره ای از آن امتناع می ورزد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала