روحانی به اسپوتنیک: ترکیه باید هرچه زودتر جنگ در شمال سوریه را خاتمه دهد

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی اسرائیل را "غده سرطانی" نامید
روحانی اسرائیل را غده سرطانی نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سومین نشست خبری حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران با خبرنگاران داخلی و خارجی در نهاد ریاست جمهوری برگزار می شود.

خبرنگار اسپوتنیک از رئیس جمهور ایران پرسید: به نظر شما حمله ترکیه به شمال سوریه چه میزان بر روند صلح آستانه تاثیر گذار خواهد بود و ایران چه تدابیری در این زمینه داشته است و چه پیشنهاداتی ارائه کرده است؟

روحانی: ما امروز با حادثه‌ای مواجه هستیم که خوشایند نیست. نه برای منطقه و نه برای مردم کرد سوریه و دولت آنجا. همه باید تلاش کنیم روند آستانه که تاکنون بهترین روند برای برقراری صلح در سوریه بوده حفظ شود. ترکیه نگرانی هایی در شمال سوریه دارد که ما در اصل این نگرانی با ترکیه مشکلی نداریم و آن را می پذیریم اما شیوه ای که آنان انتخاب کرده اند را نمی پذیریم. ترکیه دولت دوست ماست، اما شیوه های بهتری هم برای رسیدن به هدف وجود دارد.

بارها گفته‌ام که همه باید کمک کنیم که ارتش سوریه در این منطقه مستقر شود اما الان ترکیه وارد خاک سوریه شده است و ما نگران این وضع هستیم چراکه در آن عده‌ای مجدداً کشته می‌شوند و عده‌ای دیگر آواره می شوند و تاکنون خیری از این حرکت ندیده ایم. ترکیه زودتر باید این روند را پایان دهد که منافع منطقه در آن تامین شود و روند اصلی که بازگشت آوارگان، برقراری صلح و برگزاری انتخابات آزاد است انجام شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала