ایالات متحده ده ها شبه نظامی خطرناک داعش را در سوریه جا گذاشت

© Photo / Courtesy of Ozkan Ozdilایالات متحده ده ها شبه نظامی خطرناک داعش را در سوریه جا گذاشت
ایالات متحده ده ها شبه نظامی خطرناک داعش را در سوریه جا گذاشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته نمایندگان کنگره امریکا، ارتش آمریكا مجبور شد حدود 50 نفر از جنگجویان مهم و خطرناک داعش را در زندانهایی كه كردهای سوریه از آنها مراقبت می کردند به حال خود رها کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، معلوم شده که ایالات متحده امریکا قصد داشته تروریست هایی با اطلاعات ارزشمند را از بین ببرد.

بنا بر برنامه از پیش تعیین شده، برای سر به نیست کردن این تروریست ها از سوی امریکا، با شروع عملیات نظامی ترکیه در خاک ترکیه به نام چشمه صلح، نقشه های امریکا نقشه بر آب شده است.

استقبال با شکوه کردها از ارتش تحولی بزرگ در سوریه - اسپوتنیک ایران
استقبال با شکوه کردها از ارتش تحولی بزرگ در سوریه

همچنین، روز یکشنبه حدود 700 افراط گرا به همراه خانواده های خود، با وحشت و سردرگمی، از یک بازداشتگاه موقت در شمال سوریه فرار کردند.

در تاریخ 9 اکتبر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، از آغاز یک عملیات نظامی در سوریه علیه حزب کارگران کردستان و سازمان تروریستی دولت اسلامی داعش خبر داد.
این عملیات نظامی به همراه یگان های ارتش آزاد سوریه اجرا می شود. این عملیات چشمه صلح نامیده شد. اردوغان توضیح داد که این عملیات بدلیل آنکه دولت سوریه به تنهایی قادر به مقابله با تروریست ها نیست اجرا می شود.

در شب 14 اکتبر، معلوم شد که نمایندگان دولت سوریه و جنبش نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها در میز مذاکره در پایگاه هوایی روسی حمیمیم گرد هم آمدند.
این نشست اندکی پس از آن آغاز شد که ارتش سوریه برای مقابله با تجاوز ترکیه، نیروهای خود را به شمال این کشور انتقال داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала